MÚSICA
Cultura 12/11/2011

El gegant de la música Universal compra la competència, EMI

La filial de la companyia francesa Vivendi, Universal, compra l'empresa editora dels Beatles i Coldplay per 1.400 milions d'euros. Es queda el seu catàleg i els estudis d'Abbey Road

Afp
1 min

Jean-Bernard Lévy. Després de la sagnia de la pirateria, aquest any el mercat de música gravada als EUA ha tornat a remontar gràcies a l'oferta digital de pagament, com Spotify.

"EMI ens aporta un prestigiós catàleg, complementari amb el de UMG". A més, han assegurat des de Vivendi que els estudis d'Abbey Road, que són símbol d'EMI i de la cultura britànica es conservaran.

EMI ostenta el 10% del mercat a nivell mundial.Després de la fusió només quedaran tre sgrans grups musicals al món, amb Sony i Warner. Per això la transacció ha d'obtenir l'autorització de les autoritats de la competència dels Estats Units, Europa, el Japó i Austràlia. Vivendi ha afirmat "ser conscient del risc legal". Vivendi només compra la música enregistrada, no la branca d'edició musical que interessava a Sony, que segons The Wall Street Journal es podria vendre per 1.600 milions de dòlars més.

stats