Els festivals gironins per fi s'uneixen sota la marca Costa Brava Girona Music Festivals

Un web aglutina 65 propostes musicals amb l'objectiu d'internacionalitzar la zona com a destí cultural

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha impulsat la creació d'una marca única que aglutina tota l'oferta per descobrir totes les propostes musicals de forma més senzilla i accessible. De moment, el web costabravagironafestivals.com desgrana la programació dels festivals de música però l'objectiu és que acabi incloent també el circ, el teatre i la dansa.

L'oferta dels festivals d'estiu de la Costa Brava és àmpliament coneguda a nivell de Catalunya però un estudi de la consultoria RocaSalvatella ha detectat que fins i tot els grans festivals tenen problemes per arribar al públic internacional. A les comarques gironines hi ha actualment 65 festivals de música que tenen lloc durant tot l'any i a diversos punts geogràfics, que van des de la ciutat de Girona, fins a poblacions del litoral i, també, propostes que es fan al Pirineu. Actualment, ja hi ha inclosa la programació de prop del 70% de les propostes musicals: Porta Ferrada, Cap Roig i Peralada, al costat de l'Í-taca, (a)phònica o Sons del Món.

"L'objectiu clar és que tots plegats treballem per internacionalitzar l'oferta", ha afirmat el director del Patronat, Ramon Ramos, que espera que aquesta marca acabi esdevenint una nova manera d'atraure visitants atrets per la cultura.

En la mateixa línia, han detectat que el 90% dels festivals tenen web pròpia però la major part de l'any està inactiva. El 10% de les propostes restants, usen altres plataformes digitals per intentar arribar al públic. L'objectiu és aplegar-los tots a un sol clic i, des del web comú, ordenar l'oferta segons dates o artistes i redirigir els usuaris al portal de compra d'entrades. 

A més, també han citat sis reconeguts blocaires de contingut cultural perquè visitin la demarcació la primera setmana d'agost i generin impactes sobre els festivals.