ÒPERA
Cultura 31/07/2012

L'"amoralitat" de Don Giovanni arriba al Festival de Peralada en una cita "de luxe"

La producció de la Deutsche Oper Berlin, dirigida per Roland Shwab amb el to macabre de 'Funny Games', arriba per primera vegada a l'estat espanyol

Acn
2 min
L'equip de 'Don Giovanni' / ACN

BarcelonaEl 'Don Giovanni' de la Deutsche Oper Berlin arriba per primera vegada a l'estat espanyol, i ho fa convidat pel Festival Castell de Peralada en la seva 26a edició i en la que serà la primera vegada que la DOB presenta una producció operística. Aquesta història, que es va estrenar el 29 d'octubre del 1787 a Praga, és la història d'un personatge "amoral i sense cap religió, que no creu en res i només vol traspassar els límits per escoltar la veu de Deú", tal com ha explicat aquest dimarts Roland Shwab. Carlos Álvarez dóna vida a aquest Don Giovanni i ha reconegut que per a ell és un gran desafiament i un repte una producció d'aquest tipus.

A l'espectacle, que es podrà veure el divendres 3 i el diumenge 5 d'agost, hi actuen Carlos Álvarez com a Don Giovanni, Robert Gleadow com a Leporello, Philippe Talbot com a Don Ottavio, Marlko Mimica com a Masetto, Rafael Siwek com a Commendatore, Patrizia Ciofi com a Donna Anna, Ana María Martínez com a Donna Elvira i Jana Kuruçová com a Zerlina. Al 'Don Giovanni' també hi participa el Cor de Cambra del Palau de la Música.

Shwab ha admès que l'avorreix molt el personatge de Don Giovanni "amb la seva eròtica masculina" i ha indicat que intenta demostrar en el muntatge d'escena que els homes poden oferir alguna cosa més". El director d'escena ha destacat que Don Giovanni "és un personatge que sedueix i passa tots els límits i és una víctima d'ell mateix, i que va un pas més lluny en el seu sadisme", ha afegit. Shwab ha volgut deixar clar que no es pot comparar la figura de Don Giovanni amb la de Casanova. De fet, el protagonista de la peça de Mozart comença assassinant el pare de la seva estimada Anna i, segons Shwab, això ja el diferencia de Casanova. Fins i tot ha recalcat que està més aprop del Marquès de Sade perquè "juga amb el dolor". Així mateix ha ressaltat que hi ha escenes que poden recordar a la macabra pel·lícula 'Funny games'. "Dins la producció de 'Don Giovanni' hi ha coses reconeixibles que estan dins de la pel·lícula", ha apuntat.

El baríton Carlos Álvarez és l'encarregat de donar vida a Don Giovanni i ha remarcat que el final de l'espectacle "té més a veure amb l'origen de l'obra original 'Don Giovanni' i amb la idea que significa la figura mítica del personatge. Un personatge que mai se sent satisfet del tot i el que fa és reiterar les seves actituds i sensacions en una recerca constant sense resultat final".

stats