Música
Cultura 03/09/2012

L'Acústica de Figueres arriba als 60.000 espectadors

El festival tanca l'onzena edició amb un increment d'espectadors gràcies a la massiva nit de dissabte i a l'Acustiqueta

Elisabet Escriche
2 min
Skye Edwards / Jordi Oset

FigueresNi el fort vent que ha bufat aquest dies a l'Empordà ha pogut aturar el creixement de l'Acústica de Figueres. "L'èxit d'aquest any ha sigut poder augmentar el nombre d'espectadors tot i el context de crisi i les condicions meteorològiques adverses de pluja i tramuntana", va dir el director del festival, Xavi Pascual.

L'Acústica ha arribat als 60.000 espectadors, 15.000 més que l'any passat, gràcies a la gran afluència de públic dissabte i a la nova programació familiar de l'Acustiqueta. "Hem aconseguit satisfer una demanda que intuíem –va dir Pascual– i hem arribat amb èxit a un públic familiar totalment diferent del que teníem habitualment cada nit".

La nit de Skye Edwards

Era el plat fort del festival Acústica i no va decebre gens ni mica el seu públic. La cantant Skye Edwards, solista del grup Morcheeba, va omplir dissabte el Teatre Jardí de Figueres, on els seus seguidors van poder sentir en primícia cinc cançons del seu nou treball en solitari, 'Back to now', que s'estrenarà el 15 d'octubre. 'Featherlight', 'Sign of life', 'Nowhere', 'Troubled heart' i 'Dissolve' estrenen sons electrònics que es barregen amb la veu sensual tan característica de la cantant anglesa.

'Love Show' va ser el tema que va obrir un concert en què hi va haver de tot: cançons dels seus dos àlbums anteriors i del grup Morcheeba, com 'Stop complaining' i 'No other'. Edwards va oferir un espectacle íntim acompanyada només de Steven Gordon al baix, Martin Carling a la bateria i John Robertson a la guitarra.

Fa dotze anys, quan l'Acústica començava agafar forma, Gerard Quintana i Jordi Batiste van presentar 'Els miralls de Dylan' a un públic que va omplir de gom a gom el Casino Menestral. Tots dos van tornar a Figueres dissabte per convertir un altre cop en protagonista la música de Bob Dylan amb el nou espectacle 'Tornarem a ser lliures'. L'èxit va estar garantit amb cançons com la que bateja l'espectacle o 'Des de la talaia', una adaptació d''All along the watchtower'.

A la Rambla, l'incansable Quimi Portet confessava en to irònic: "Hem intentat durant tota la tarda assajar un toc de mestissatge, però com que no ens n'hem sortit, farem el de sempre". I és precisament això el que volien els seus seguidors. 'Interacció', 'Sabadell' o el toc d'autor de 'Putes paraules' van enamorar un públic que ja ha deixat l'adolescència enrere.

El que no va fer el de sempre va ser Cesk Freixas, que va presentar el seu nou àlbum 'Tocats pel foc'. "Hem agafat el nom d'un diari imaginari de Manel de Pedrolo", explicava el cantant. El treball fa un canvi cap a una estètica més "càlida i propera". Aconseguir aquesta proximitat va ser l'objectiu de Freixas −que ha rebut aquest any el premi Enderrock al millor artista de cançó d'autor− durant el concert que va fer a la plaça Josep Pla, una fita que, per cert, va aconseguir.

Diumenge el festival va tenir un acte especial, el concert de Pascal Comelade per commemorar el 30è aniversari del Museu de Joguet de Figueres, en què diversos músics hi van col·laborar. Gerard Quintana, per exemple, que va cantar una versió molt peculiar de 'L'Empordà' tocada per Comelade amb instruments de joguina.

stats