FESTIVALS DE CINEMA
Cultura 01/03/2012

"L'Animac hauria d'incloure produccions comercials"

Integradora "Voldria que tothom trobés el seu Animac, des de les famílies fins al jove emergent i els professionals de l'animació"

Alberto Lijarcio
2 min
Carolina López és la nova directora de la Mostra Internacional de Cinema d'Animació  de Catalunya, l'Animac de Lleida, que avui enceta una nova edició.

LLEIDACarolina López (Villafranca de los Caballeros, Toledo, 1966) torna al capdavant de la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, l'Animac de Lleida, per a les pròximes quatre edicions, després d'haver-la dirigit el 2001 i el 2002. Agafa el relleu d'Isabel Herguera, que va dimitir arran de la decisió de la Paeria de prescindir de l'empresa encarregada de la gestió del certamen durant els últims 11 anys, Luvània. Ara, amb un 30% menys de pressupost, els tècnics del consistori han assumit directament la gestió d'aquesta tasca.

Quin rumb ha d'agafar l'Animac?

S'ha de respectar el seu ADN. Sempre ha sigut una mostra adreçada a l'autor i amb una qualitat artística indiscutible. Alhora, s'ha d'obrir i ha de créixer en l'àmbit de l'animació i la creativitat, entesa des d'altres punts de vista, i incloent-hi les produccions comercials.

Enguany es fa una aposta en l'àmbit de la formació i la professionalització. Això enfortirà la indústria de l'animació a Catalunya?

El que intentem és establir un pont entre el talent emergent i els professionals més establerts, amb les conferències i les Portfolio Sessions, unes trobades on els nous animadors poden conèixer els que ja estan consolidats. Enguany una de les prioritats de l'Animac ha sigut el vessant pedagògic, apropant l'animació a nens i joves universitaris. Lleida tindrà en dos mesos un centre de producció, el Magical Mèdia. Quines sinergies es poden establir amb el nou equipament?

Seria ideal, tant des del punt de vista artístic com tècnic, que una ciutat que aposta per l'animació tingués un màster en aquest àmbit. Una manera d'atreure futurs professionals d'aquest sector seria crear un programa d'artistes amb residència amb què es poguessin convidar anualment dues o tres persones que vinguessin a desenvolupar el seu projecte al Magical. Seria una manera de portar talent cap a aquestes instal·lacions.

Quins són els àmbits de treball emergents que podran descobrir els joves que es vulguin dedicar a l'animació?

La gent se sorprendrà amb una de les presentacions que fem, on veurà com un petit col·lectiu de Barcelona especialitzat en títols de crèdit -entre els quals hi ha els de la pel·lícula Eva- treballa per tot el món, cosa que demostra que, amb una estructura molt petita, és pot arribar molt lluny. A més, el nostre país té molt talent en l'àmbit de la il·lustració, com s'ha vist en pel·lícules com Chico i Rita i Arrugues . Aquest és un dels eixos centrals de l'edició d'enguany, tant a les conferències com, fins i tot, al film inaugural, El gat del rabí , que es basa en el còmic francès homònim creat per Joann Sfar.

L'Animac ofereix prop de 200 projeccions aquest any. Quin resultat espereu de la 16a edició?

Estaria molt contenta si tothom hi trobés el seu Animac, des de les famílies fins al jove emergent i els professionals de l'animació, i fins i tot els curiosos.

stats