Dansa
Cultura 17/09/2012

María Pagés porta al Victòria la 'Utopía' que li va inspirar l'arquitecte Oscar Niemeyer

La companyia de la bailaora ofereix la seva recepta contra la crisi: un espectacle sobri i profund sobre l'individu i els valors

Laura Serra
1 min
María Pagés a 'Utopía' / DAVID RUANO

BarcelonaLa companyia de María Pagés és un dels principals exponents mundials del flamenc contemporani. Fa dues setmanes estrenava a Sidney, després de Barcelona se'n va a Nova York i a Madrid, i és habitual que faci gira pel Japó. A Barcelona es va estrenar el 2005 amb 'Flamenco Republic', va fer el salt al Liceu amb 'Sevilla', es va consagrar amb 'Autorretrato' al Poliorama el 2010 i es va obrir a nous públics amb 'Dunas' de la mà de Sidi Larbi Cherkaoui. Ara presenta 'Utopía', un espectacle inspirat en l'arquitectura del brasiler Oscar Niemeyer i que va inaugurar el centre que porta el seu nom a Avilés.

Sobri, auster, "simple però profund", diu la sevillana, l'espectacle es podrà veure del 19 al 30 de setembre al teatre Victòria i compta amb 7 ballarins i 7 músics (guitarra, percussió, violoncel i veu). Interpreten el desig, l'inconformisme, la idea d'individu i humanitat, i la utopia. El muntatge s'articula a partir de poemes de Baudelaire, Benedetti, Neruda, Machado, Larbi El Harti i el propi Niemeyer. "Em tranquil·litza que les coses tinguin sentit, no només fer espectacles pel plaer de ballar, per transmetre emocions, per fer gaudir els altres..., vull que diguin alguna cosa", explica Pagés. "L'art ha de ser reflex d'una època, d'unes necessitats i unes inquietuds". I, en aquest cas, va voler parlar de la crisi de valors que ens afecta i, per casualitat, va trobar que èticament coincidia amb Oscar Niemeyer i que podia transportar l'essència de la seva arquitectura a l'escenari.

stats