18/06/2016

Pagant sense efectiu consumim el doble

2 min

BarcelonaEls organitzadors d’un festival de música -que no és el Sónar- van detectar gràcies a l’anàlisi de dades de les polseres de pagament sense efectiu que un dels assistents havia consumit més de 800 euros de menjar i beguda en dos dies als bars del recinte. Naturalment, l’any següent li van enviar, abans que tingués temps de comprar-lo, un passi gratuït valorat en 130 euros i una limusina per traslladar-lo al festival. Aquesta anècdota explicada per Estanis Martín, director internacional de la web StubHub de revenda d’entrades, il·lustra la importància de l’oferta complementària de la musical en aquesta mena d’esdeveniments, que en alguns casos aporta els ingressos que salven el negoci.

Per això el programa del Sónar+D va dedicar ahir una sessió a explicar com la tecnologia RFID pot millorar la productivitat dels festivals. Scott Witters, el conseller delegat de Glownet -la plataforma cashless que fan servir al Sónar-, diu que als organitzadors d’esdeveniments els encanten les polseres d’identificació i pagament per diversos motius: acceleren els accessos i les transaccions, milloren la seguretat gràcies a la concentració del diner en efectiu als punts de recàrrega de saldo, dupliquen la despesa als bars respecte al pagament amb monedes i bitllets, deixen un saldo mitjà de tres euros no reclamats per cada assistent i proporcionen una quantitat enorme de dades sobre les preferències i els perfils dels assistents, que es poden proporcionar als patrocinadors.

També asseguren que això es fa de manera agregada, sense individualitzar-les, però ahir em va quedar la mateixa sensació que quan Kate Crawford, investigadora de Microsoft Research, explicava dijous que l’Ajuntament de Boston va fer una prova de reconeixement facial de tots els assistents a un concert, sense avisar-los. Mentre nosaltres mirem l’escenari hi ha algú que ens observa.

stats