El fons d'art del Parlament creix amb obres de Rusiñol, Blay, Meifrèn i Urgell

El Museu Nacional d'Art de Catalunya diposita durant 10 anys 9 obres al Parlament

Al Parlament de Catalunya comencen el nou curs polític amb arts plàstiques: el president del Parlament, Roger Torrent, i el del Museu Nacional d'Art de Catalunya, Miquel Roca, han signat el dipòsit de nou pintures i escultures del museu al Parlament, d'artistes com Miquel Blay, Josep Clarà, Santiago Rusiñol i Maria Llimona. "El dipòsit reflecteix el que som capaços de fer quan treballem amb institucions d'una potència evident com el Museu Nacional d'Art de Catalunya", diu Roger Torrent. Tot i la solemnitat de l'espai, per a Miquel Roca la signatura ha sigut un acte "domèstic" de col·laboració entre "el museu del poble" i "la casa del poble". També "d'agraïment", subratlla Roca, perquè "una part de les obres que identifiquen la missió del museu es poden veure al Parlament". El termini del dipòsit és de 10 anys prorrogables a 10 més.

La iniciativa va sortir del Parlament de Catalunya, que ja exposa obres d'artistes com Antoni Tàpies, Josep Guinovart i Joan Miró, i la selecció de peces es va consensuar entre els equips del museu i del Parlament. Pel que fa a les escultures, estan exposades en llocs de pas. Al saló dels passos perduts hi ha 'Remordiment', de Miquel Blay. En aquest espai també hi ha les peces de dues escultores, ja que un dels requisits és que hi hagués treballs de dones artistes. Es tracta dels caps 'Joventut', de Maria Llimona, i 'Retrat', de Palmira Collell. Les tres últimes escultures són a la planta baixa: al vestíbul hi ha 'Meditació', de Josep Clarà, i al passadís que porta al restaurant i la botiga hi ha una altra dona de Clarà, 'Puixança', i una de Josep Llimona, 'La bellesa'. 

Les pintures es poden veure en diferents sales de comissions i ponències: 'L'embarcador', de Santiago Rusiñol; 'Capvespre', de Modest Urgell; i 'Gent de mar', d'Eliseu Meifrèn conviuen en una sala de comissions i en una altra sala més petita hi ha 'La dàrsena', d'Alexandre Coll.