La 'pink army' conquereix Barcelona per Sant Jordi

Els fans d'Aless Gibaja, creador de la frase "hola bebés", han fet llargues cues perquè el 'youtuber' els signés el seu llibre, en el qual dóna "superconsejitos" per ser feliç

Mai hauria pensat que hi podia haver un exèrcit amb una imatge menys agressiva que el portuguès durant la Revolució dels Clavells. Però sí, existeix. I està escampat per tot el món. Són com els Cascos Blaus, però en rosa. Es fan dir 'pink army' –que en català significa 'exèrcit rosa'– i són els seguidors d'Aless Gibaja, un 'youtuber' que ningú pot oblidar un cop ha vist, tant per com vesteix com pel que explica. Però sobretot, per com dóna "superconsejitos" i per la cantarella amb la qual pronuncia la seva mítica obra, la frase "hola bebés"

Avui aquesta armada indestructible ha pres la ciutat de Barcelona per celebrar Sant Jordi amb el seu líder, que si fos monarca portaria la faixa de capità general dels tres exèrcits. Però, com que no ho és, portava diadema de pedreria, 'leggings' de vinil fúcsia, 'top' i ulleres de sol XXL. Un 'outfit' elegit per viure el seu primer Sant Jordi com a autor –i també com a ciutadà, reconeixia per a l'ARA– i signar molts exemplars del seu llibre 'Manual para ser feliz 'around the world'' (Planeta), un llibre d'autoajuda del qual a la seva editorial expliquen que ja no els en queda cap als magatzems. I això que en van editar 6.000 i que va sortir a la venda fa només un mes.

El jove Gibaja, moreno tot l'any i amb un mòbil gegant, ha signat tants llibres com ha pogut i s'ha fet totes les fotos del món amb nens, adolescents i senyores madures, que estaven encantades de veure'l i que han envaït la paradeta que la Creu Roja tenia a passeig de Gràcia al costat de la de Gibaja, per a amargura d'ells, que han hagut de ficar un voluntari per protegir les roses, que es pansien al mateix ritme que floria la cua de Gibaja. Un ferm detractor del 'bullying' que és tan combatiu amb aquesta xacra juvenil que li ha dedicat una cançó, ' Re-aless', que barreja el seu nom i una proclama, que ser real no és cap mal. De fet, el 'hit' mescla a parts iguals 're-aless' i 'sensacion-aless'. Les rimes de Mecano ja han saltat a internet.

Signatura generalitzada

El llibre de Gibaja no enganya, i no només perquè a la portada anunciï que inclou "sexy stickers", sinó perquè és una versió compactada de tots els vídeos i reflexions que comparteix aquest madrileny de sang italiana  a YouTube i a Instagram, on el segueixen 42.000 i 600.000 persones, respectivament. Tal com explicava avui a aquest redactor: "És un llibre per ser feliç, totes les persones estem obligades a ser felices perquè només es viu una vegada, i per què estar tristos?". Tant els ha calat aquesta senzilla reflexió a la 'pink army' que ben aviat al matí ja hi havia moltes representants allí fent cua perquè els firmés el llibre però també perquè els signés les samarretes que s'havien fet fer 'ad hoc' per a l'ocasió, amb la data del dia inclosa a la part posterior. Alta costura per a la seva catifa vermella. O rosa.

De fet, l'admiració per Gibaja és una cosa generalitzada en determinats sectors, que fins i tot arriba a altres companys de frenesí cibernètic. Mentre signava exemplars del llibre i  pujava a Snapchat totes les fotos que es feia ha passat per davant seu el creador del cèlebre compte d'Instagram Vineparida, el qual li ha mostrat obertament la seva admiració i li ha demanat –naturalment– una foto plegats.

El llibre de moda sobre moda

L'altre gran tumult de la jornada ha sigut el de la gentada que esperava –l'antigament bloguera i actualment 'influencer'– Dulceida, que veia com centenars de persones estaven clavades davant la seva taula amb el llibre fotogràfic amb el qual debuta com a autora: 'Dulceida. Guía de estilo' (Libros Cúpula). Aquest matí la seva mare explicava a l'ARA que les últimes dades que tenien eren d'uns 14.000 exemplars venuts. Una dada que  la mateixa Dulceida ha considerat "una bogeria" que no s'esperava. "No ho hauria dit mai, jo sempre tiro cap avall", ha confessat la badalonina, que ha admès que li "faria il·lusió fer alguna cosa més, relacionada amb la moda però amb fotografia artística, no tant com una guia d'estil". "Alguna cosa més personal", ha avançat.

El triomf d'internet

Si bé els autors que, a banda d'escriure, surten a la televisió fa anys que van començar a conquerir els carrers enguany ha quedat clar que ara la tendència es comença a decantar cap a les estrelles d'internet, que mouen centenars de persones amb només un clic. Potser per això, l'intel·ligentíssim Mario Vaquerizo, sense deixar de ser "un obrer mediàtic", com ell mateix es defineix, comença a ser també una 'celebrity' d'Instagram. Dos títols que ajuden a entendre la cua de més de 300 persones que ahir al matí va col·lapsar la rambla Catalunya des de les onze del matí fins les dues de la tarda per comprar 'Vaquerizismos' (Espasa), un llibre que l'home d'Alaska ha escrit sobre ell i en què opina sobre les coses que a ell l'interessen.

No sabem de quin color seran les 'armies' dels propers anys. Però cada cop queda més clar que arribaran amb mòbils als fusells i no amb clavells.

Més continguts de