Art
Cultura 01/07/2015

La Fundació Juan March recorda la relació entre Picasso i Reventós

El pintor va intentar que l'obra de l'escriptor i amic Ramon Reventós no caigués en l'oblit i va fer quatre gravats per a dues de les seves narracions, que es poden veure a Palma de Mallorca fins al 17 d'octubre

Efe
2 min
Pablo Picasso i Ramon Reventós / FONS VIDAL VENTOSA

Palma de MallorcaEl Museu Fundació Juan March de Palma acull, a partir d'aquest dimecres 1 de juliol i fins al proper 17 d'octubre, la mostra 'Picasso i Reventós: dos contes (1947)', una exposició de gabinet.

Segons ha informat en un comunicat, l'escriptor Ramon Reventós (1882–1923), vinculat al cercle barceloní d'Els Quatre Gats, va conèixer Picasso i van mantenir una estreta relació, amb moments de major i menor intensitat. D'aquesta manera, després de la seva mort, Picasso, gran admirador del seu estil literari, va intentar que la seva obra no caigués en l'oblit i va proposar publicar l'obra del seu amic il·lustrada per ell. Fruit d'aquesta idea va néixer la publicació 'Dos contes. El centaure Picador i El capvespre d'un faune', el primer llibre il·lustrat per Picasso en una llengua diferent al francès, per al qual, al febrer de 1947, el pintor va fer quatre gravats al burí, que es mostren en l'exposició.

Quatre gravats procedents de Màlaga

Aquests quatre gravats, titulats 'El naixement del centaure', 'Els oficis del centaure: picador, cavall de tir, mestre d'escola', 'Faune flautista' i 'Episodis de la vida del faune' incideixen de manera conjunta en la mitologia grecoromana i els temes mediterranis. Les quatre obres procedeixen de la col·lecció de la Fundació Picasso de Màlaga.

A més d'aquesta exposició de gabinet que s'inaugura aquest dimecres, a la Fundació Juan March des del passat 17 de juny i fins al pròxim 10 d'octubre, s'exhibeix la mostra 'Coses. La idea de natura morta en la fotografia i pintura', una exposició que reuneix, en un diàleg asincrònic tan sorprenent com ple de sentit, 43 obres realitzades entre 1855 i 1975 procedents en la seva totalitat de la col·lecció Siegert (Munic) i set olis del segle XVII de Willem Heda, Pieter Claesz, Juan van der Hamen i Pier Francesco Cittadini, provinents de col·leccions particulars.

stats