Sopa de Cabra celebra els 30 anys amb quatre concerts a Londres, Barcelona i Madrid

El grup liderat per Gerard Quintana homenatjarà a l'octubre els grups britànics que els han influenciat i al novembre debutarà a l'Auditori

Sopa de Cabra celebrarà que fa 30 anys amb quatre concerts a Londres, Madrid i Barcelona. El grup iniciarà la sèrie de concerts el 14 d'octubre a la sala The Clapham Grand de Londres i finalitzarà a l'Auditori, on no han actuat mai, el 13 de novembre. Abans, tocaran a Razzmatazz el 21 d'octubre i a la sala madrilenya Joy Eslava el 27 d'octubre.

A The Clapham Grand, Sopa de Cabra homenatjarà l'impacte que van tenir sobre la seva música grups dels anys 60 i 70, com The Beatles, The Rolling Stones –de qui van extreure el nom–, Led Zeppelin, The Who, Elvis Costello i The Police. "Sovint havíem d'esperar que algú anés a Londres per aconseguir els discos que aquí no arribaven", diuen els membres del grup.

L’arribada de Sopa de Cabra a Barcelona els va ajudar a fer el pas cap a la professionalització del grup. “Primer vam tocar al KGB, el 89, però de seguida vàrem tenir prou públic per tocar al Zeleste, i a partir de 1990, amb 'La Roda', ens en vàrem fer un fart", expliquen els músics. Tant, que Sopa de Cabra hi va gravar el 'Ben endins' el 1991 i el 'Bona nit malparits' el 2001, quan la sala ja s'anomenava Razzmatazz. I tenen moltes ganes de tornar-hi: "Potser hi hem tocat més de 25 vegades, però ara fa 15 anys que no pugem a un dels escenaris més importants de la nostra trajectòria"

Esperonats per un espai que desconeixen

Després de començar l'any en un dels grans escenaris de Barcelona, el Liceu, Sopa de Cabra tancarà la gira '30 anys, 3 ciutats' a L'Auditori. Com expliquen els membres del grup, "sempre hem dit que ens esperona fer allò que no hem fet encara”.

Sopa de Cabra presenta 'Cercles'A Madrid, la banda oferirà una concert a sala Joy Eslava el 27 d’octubre. "Som de la generació que va veure com Barcelona perdia la capitalitat musical de l'Estat i com un ajuntament encapçalat per un professor universitari, Enrique Tierno Galván, orquestrava una de les estratègies de màrqueting més institucionalitzades de la història: la 'nueva ola' o la Movida, que es va emportar el talent al centre de l'Estat i va penetrar en el teixit de les festes majors, fins aquell moment ocupades bàsicament per les grans orquestres catalanes", conclouen els Sopa de Cabra.