El Barbican estrena una òpera sobre els atemptats de l'11-S

L'element central de 'Between Worlds' són els missatges i trucades de les víctimes de Torres Bessones, segons informa 'The Guardian'

El  Barbican de Londres estrenarà aquest dissabte una nova òpera sobre els atemptats de les Torres Bessones, 'Between worlds', dirigida per Deborah Warner i amb música i guió de Tansy Davies i Nick Drake, que es mantindrà en cartell fins el 25 d'abril. Segons informa ' The Guardian', els temes centrals de 'Between Worlds' són l'amor i la vida enmig de la tragèdia de l'11-S. Així i tot, "No volem deixar la gent en la foscor", assegura Warner, mentre explica que l'obra vol posar de relleu l'amor que les víctimes de l'atemptat van expressar en els darrers missatges que van enviar i en les darreres trucades que van fer. "Això diu molt sobre l'ésser humà, i és un element central del que intentem fer", afirma.

L'acció està dividida en dos escenaris –la torre nord i el carrer–i recrea els 102 minuts que van passar entre que el primer avió va estavellar-se contra la Torre sud i l'enfonsament de la Torre nord. Un dels personatges centrals de la història és un conserge, perquè posa en contacte les persones atrapades dins els edificis amb les seves persones estimades i, també, els fa ser conscients de la situació.

Un projecte dolorós

El projecte ha suposat un gran repte pels tres artistes. La primera idea que van tenir va ser convertir el documental sobre el funambulista Philippe Petit ' Man on Wire' a l'òpera, perquè que Drake ja n'havia fet l'adaptació teatral. Petit és conegut per haver passat de la coberta d'una torre a la de l'altra caminant per la corda fluixa, però Warner va fer notar que "seria impossible parlar de les Torres Bessones sense relacionar-les amb els atemptats". 

Davies, que admet que "va ser aterridor endinsar-se en aquest tema", ha creat tot un univers musical per la peça amb 11 escenes basades en una sèrie d' 11 acords, que representen metafòricament i musical les Torres Bessones, El número 11 no només fa referència a la data dels atemptats sinó també a la semblança del número 1 amb un gratacel."Les paraules i la música et porten a llocs molt foscos, però, si hi aprofundeixes prou, t'adones que aquesta música és universal i també hi trobes vida. La música n'està plena", assegura la compositora.