CRÍTICA DE DANSA
Cultura 29/04/2018

Ballet de Catalunya: Tenim companyia?

Marta Porter
2 min
Una imatge de Concerto Mondrian del Ballet de Catalunya.

‘Triple Bill’ CENTRE CULTURAL DE TERRASSA 28 D’ABRIL

‘Triple Bill’ CENTRE CULTURAL DE TERRASSA 28 D’ABRILUna de les preguntes que es feia la majoria del públic que entrava al Centre Cultural de Terrassa dissabte al vespre era si tenim Ballet de Catalunya o no. Les dues actuacions anteriors de la jove companyia -jove perquè només han passat sis mesos des de la seva fundació, i jove també perquè la mitjana d’edat dels 21 ballarins que la integren no supera els 19 anys- no havien deixat gaire bon regust de boca. L’expectativa era si amb un programa nou, de tall neoclàssic, el concepte d’una companyia nacional era viable, tenint en compte que ara mateix la formació funciona gràcies a l’esponsorització privada i, en alguns casos, al voluntariat dels seus membres.

La nit es presentava com a Triple Bill, tres coreografies formant un corpus amb obres creades especialment per a la companyia. Ja a la primera, Concerto Mondrian, amb coreografia de Remi Wörtmeyer, els ballarins van fer gala d’una tècnica infinitament superior a l’espectacle de ballet clàssic presentat anteriorment. El coreògraf australià no els hi va posar gens fàcil i se’n van sortir amb notable. Els dos títols següents, Since I fell for you, de Katarzyna Kozielska, i Loro in lei, del ballarí de la mateixa companyia Lorenzo Misuri, no revestien cap tipus de dificultat tècnica. La primera, amb música de jazz i inspirada en l’estètica cabaretera dels anys 30, era una picada d’ullet a la sensualitat i el divertiment, mentre que l’obra de Misuri, amb música de Schubert i Sakamoto, va ser una delícia en lírica i elegància.

Menció a part mereix l’última peça, Fast avance, amb coreografia del director general de la companyia, Leo Sorribes, una obra estil Forsythe de gran força que va arrencar l’aplaudiment unànime de tot el públic. A la sortida teníem resposta a la pregunta inicial: si en sis mesos han sigut capaços de crear un espectacle de gran bellesa, bona tècnica i, això sí, un punt lineal en el llenguatge, amb les ajudes i el temps suficients tindrem companyia.

stats