Música

La facturació de la música en viu creix un 9,76% el 2014

Les gires de One Direction (127.000 espectadors) i Rolling Stones (54.000 espectadors) provoquen una "mínima recuperació" del consum musical a l'estat

El sector del directe a Espanya va tancar el curs 2014 amb el primer creixement de la facturació en quatre anys, amb una xifra neta de 173.500.000 d'euros, gràcies a l'"impacte de gires d'estadi" com les de One Direction i els Rolling Stones, entre d'altres motius apuntats per l'Associació de Promotors Musicals (APM).

Segons les dades del VI Anuari de la Música, el creixement respecte a l'any 2013 és d'un 9,76% i, a més de les grans actuacions d'artistes internacionals (que "no es van donar durant el primer any l'IVA al 21%") , l'APM atribueix el creixement també a la "mínima recuperació" del consum a Espanya.

One Direction van protagonitzar la gira més multitudinària (127.000 espectadors en tres concerts), seguits pels Rolling Stones (54.000 espectadors en un concert) i Depeche Mode (47.000 espectadors en tres concerts). Entre els artistes espanyols van destacar Malú (450.000 espectadors en 60 concerts), Extremoduro (306.800 espectadors en 39 concerts) i David Bisbal (191.800 espectadors en 28 concerts).

Pel que fa als festivals, l'informe assegura que "segueixen aportant bones notícies" al sector. L 'Arenal Sound s'alça com el festival amb més públic del 2014, amb 250.000 espectadors repartits en les seves sis jornades. L'Arenal comparteix la posició amb el Rototom Sunsplash, que va igualar la xifra d'assistents al llarg de les seves vuit jornades.

L'APM considera que el 2015 haurà de consolidar el creixement registrat l'any anterior, encara que per això entén que "serà necessari situar l'IVA cultural al nivell de la resta dels països de la zona euro". "Esperem que aquest sigui l'any en què puguem tornar a una situació de normalitat que permeti rellançar la indústria després d'uns anys en caiguda", ha declarat el president de l'associació, Pascual Egea.

Més continguts de