Cultura 08/08/2017

El Maldà vol tornar a creure en l’amor

Creada i dirigida per Alícia Serrat i Marc Sambola, 'Per si no ens tornem a veure' desplega al Maldà fins al 30 d’agost una història d’amor entre dos prínceps que no es poden escapar del seu destí

Núria Juanico
2 min
Anna Lagares i Edgar Martínez en una escena de l’obra.

BarcelonaDaniel Anglès no té cap dubte de l’efectivitat del musical Per si no ens tornem a veure. “És la millor proposta per a una primera cita. Si veniu a veure’l, la vostra nit acabarà bé segur”, afirma Anglès, que s’ha encarregat de la producció artística de l’espectacle. Creada i dirigida per Alícia Serrat i Marc Sambola, l’obra desplega al Maldà fins al 30 d’agost una història d’amor entre dos prínceps que no es poden escapar del seu destí.

Malgrat el vessant romàntic, el musical no vol expulsar els espectadors més escèptics davant d’aquesta temàtica sinó que, segons Anglès, també actua com “una medicina per als que no creuen en l’amor”. Per aconseguir-ho, el muntatge teixeix un joc de falses aparences i identitats erigit en la idea que ningú pot canviar el propi destí. “Tot i que facis veure que ets una altra persona, l’essència de cadascú no es pot amagar”, assenyala Serrat, que s’ha inspirat en els clàssics Al vostre gust de William Shakespeare i Leonci i Lena de Georg Büchner per elaborar la peça. Aquesta premissa cenyeix les aventures dels dos protagonistes, interpretats per Anna Lagares i Edgar Martínez, que intentaran burlar la decisió dels seus pares de casar-los per conveniència. Cada fracàs els aproparà una mica més a la necessitat de deixar de fingir i de ser, d’una vegada, ells mateixos. Utilitzant la metàfora d’un fil vermell que apareix de manera secundària a l’escenografia, l’obra retrata aquelles persones que “fugen d’allò que els complicarà la vida” i conclou que “no pots escapar-te del que està escrit”, puntualitza el productor. La història transcorre en un entorn medieval amb un poeta-trobador (Marc Sambola) a dalt de l’escenari. Tot i això, segons Anglès, el relat és un mirall de l’època actual, en què “vivim un cicle constant basat en enamorar-nos i reenamorar-nos”.

Endur-se una cançó a casa

Per si no ens tornem a veure és un musical de petit format en què les veus sonen sense micròfons ni artificis tècnics. “La proximitat dels intèrprets amb els espectadors en facilita la connexió i juga a favor nostre”, destaca Sambola. Amb la voluntat de sorprendre el públic amb “noves sonoritats”, la música del muntatge té la guitarra com a element principal. El repertori, a més, està pensat per explicar la història de l’obra i, alhora, seduir els espectadors amb temes “que connectin amb el públic de manera aïllada i que els remogui com ho pot fer una peça de música pop”, subratlla Serrat. En aquesta línia, la intenció del muntatge és aconseguir atrapar els espectadors amb música que no han sentit mai abans. “Volem que es facin seva alguna de les cançons de l’espectacle i se l’enduguin a casa”, assegura el músic. L’espectacle es va estrenar al maig al Maldà, on es van representar deu funcions que gairebé van exhaurir les entrades.

stats