Política Cultural
Cultura 27/09/2012

Les pastanagues contra l'IVA, un símbol de la ira espanyola, segons el 'New York Times'

La solució de vendre pastanagues en lloc d'entrades d'un teatre de Bescanó, per evitar l'augment de l'IVA, és titular al diari nord-americà

Ara
1 min
Quim Marcé, director d'El Teatre Bescanó, amb Elena Martinell i Meritxell Yanes de la companyia Poca CosaTeatre, ensenyant les pastanagues / TEATRE DE BESCANÓ / ACN

BarcelonaEl diari nord-americà 'New York Times' ha publicat un article amb el titular: 'Spanish Ire, Symbolized by a Carrot' ('Ira espanyola, simbolitzada per una pastanaga'). El rotatiu es refereix a la iniciativa d'un teatre local de Bescanó. El seu director, Quim Marcé, va decidir vendre pastanagues en lloc d'entrades. Així evita l'increment de l'IVA que ha sacsejat el món cultural. Cada pastanaga permet anar a veure una obra de teatre.

El diari utilitza la iniciativa de Marcé com una anècdota que simbolitza la rebel·lió contra les polítiques de Rajoy. Segons el 'New York Times', l'actual situació política amenaça d'escapar-se del control del president espanyol. En un extensa anàlisi, el diari parla de la convocatòria d'eleccions a Catalunya i de la possibilitat d'un referèndum per la independència, de les protestes al carrer i de les dificultats del govern espanyol per convèncer els inversors de la seva capacitat de controlar el dèficit.

stats