Música
Cultura 13/07/2019

El 'reggaeton' de Maluma conquereix Cap Roig

El festival de Palafrugell arrenca la dinovena edició amb més de 36.000 entrades venudes

Olga Àbalos
2 min
El 'reggaeton' de Maluma conquereix Cap Roig

Calella de PalafrugellEl cantant colombià Maluma, de nom real Juan Luis Londoño Arias, va ser l'encarregat de donar el tret de sortida de la 19a edició del Festival de Cap Roig a ritme de pop llatí i 'reggaeton', un estil gairebé inèdit en el festival empordanès. La presència del de Medellín en la programació és una prova que la direcció artística, tot i apostar sempre per grans tòtems de la música, no ha girat l'esquena a l'eclosió actual de les músiques llatines. Això propicia que es convoquin nous públics i es canviïn algunes tradicions, com la de la protocol·lària nit inaugural. Aquest divendres a la nit hi havia poca presència de 'vips' i autoritats, però la grada lluïa un aspecte excepcional amb una audiència jove i de mitjana edat –també pares acompanyant els fills–, tot i no esgotar l'aforament. Els artistes que ja han aconseguit penjar el cartell d'entrades exhaurides són Diana Krall, Sílvia Pérez Cruz, Luis Fonsi, Morat i Aitana, que formen part d'una programació de 26 concerts que ja ha venut més de 36.000 entrades.

Les descàrrega 'reggaetonera' de 'Mala mía' va marcar l'inici d'un concert molt dinàmic que va buscar constantment la interacció amb el públic (especialment, el femení) i el va desafiar a oblidar les cadires. "Esteu asseguts, però el 'reggaeton' es balla... així!", va dir el colombià tot just començar amb suaus cops de maluc. I així, a peu dret, ballant i gastant la bateria del mòbil, la grada va seguir disfrutant amb temes com 'Corazón', 'Vente pa' ca' i 'Chantaje'.

Aquesta arrencada inicial també va servir per desplegar una posada retrofuturista amb làsers i colors fluorescents –inspirada en l'estètica del disc '11:11' (2019) i fil conductor del concert– i que les dotze ballarines que l'acompanyarien en alguns trams del xou ocupessin l'escenari amb coreografies de contorsions sensuals.

Maluma a Cap Roig

Amb '11 pm', la primera balada de la nit, Maluma va deixar de ser el mascle alfa de la seva pròpia festa per passar a ser un galant llatí modern que, a més, es permet fer certes exhibicions vocals per al gaudi de la concurrència. A les intimistes 'Créeme' –a duo amb la corista– i 'Marinero', un dels 'hits' del disc 'F.A.M.E' (2018), també va aprofitar la proximitat amb el públic per cantar assegut a l'escenari. "Aquí ens veiem les cares", va destacar el cantant, acostumat a actuar en grans recintes.

Superat el recés acústic, l'última hora de l'espectacle va transitar per alguns dels seus èxits com 'Hola señorita (Maria)', 'Cuatro babys' –la polèmica cançó de 'trap' que va rapejar fent lleugeres modificacions de la lletra–, 'Medellín', 'Temperatura' i 'Carnaval', que van marcar la recta final d'un concert de gairebé dues hores. El moment més emotiu, però, el va reservar per al bis: el colombià va fer sortir a l'escenari el seu pare just abans d'encarar la festiva 'Felices los 4', la prova concloent que Cap Roig es va rendir al 'reggaeton'.

stats