La tarifa plana arriba al teatre... i més barata que Spotify

Per què no va més sovint al teatre? Perquè és car. Aquesta és la resposta habitual del públic en les enquestes que fa el Teatre Nacional. Sigui veritat o l’excusa fàcil, la direcció ha decidit incidir precisament en el preu de les entrades per “trencar la percepció que el teatre és car i perquè el preu no sigui un impediment per venir i repetir”, defensava ahir Mònica Campos, directora executiva del centre. Per això l’as que es va treure de la màniga és una tarifa plana similar a la que ja funciona per a la música digital: l’abonat podrà veure tota l’oferta de la temporada per només 99 euros. Això significa que l’entrada costarà només 6,2 euros per als 16 espectacles que es programaran d’octubre a juliol. “Surt a 9,9 euros al mes, com Spotify”, deia Campos, tot i que en realitat són 9 cèntims menys. I encara és inferior si l’abonat té menys de 35 anys, perquè llavors la tarifa plana li valdrà 69 euros. Per a Xavier Albertí es tracta d’una “proposta revolucionària a Barcelona, a l’estat espanyol i en el context europeu”, i defensa que té lògica que en un teatre públic els preus puguin ser significativament més baixos que en els privats, com passa en altres països. La tarifa plana es pot adquirir des d’ara i fins a l’inici de la temporada (s’allargarà en funció de l’acollida). L’oferta se suma als descomptes i packs que ja existien, però s’incorporen dues novetats més: l’edat del públic jove puja dels 25 anys als 35 i el descompte per a ells és del 50%, com els aturats. L’altra novetat és que rebaixarà un 15% l’entrada comprada abans de l’estrena.

D’aquesta manera, el TNC pretén aconseguir més públic, incrementar els ingressos propis, tenir un coixí d’espectadors per a cada funció i garantir una bona ocupació. La d’aquest any ronda el 60%, que és baixa però dins la mitjana de la ciutat. En nombre total d’espectadors, s’arribarà als 105.000, 4.000 menys que la temporada passada.

Més continguts de