Els usuaris de Netflix s’hi subscriuen amb l’ordinador o el mòbil però miren les sèries al televisor

La plataforma ha arribat als 124 milions de subscriptors al març i ja en té més fora dels EUA que dins

La televisió per internet està de moda, i la podem mirar fent servir moltes pantalles diferents, des de l’ordinador al telèfon mòbil passant pel televisor convencional. Fins a un 40% dels usuaris de Netflix, la plataforma d’'streaming' de referència, utilitzen l’ordinador per subscriure’s a aquesta plataforma, mentre que un 30% se serveixen del telèfon intel·ligent.

Però tot i que la plataforma ofereix la possibilitat de consumir-la a través de totes les pantalles, un 70% dels usuaris de Netflix d’arreu del món acaben mirant les sèries davant del televisor després de sis mesos subscrits al servei. La força del costum, doncs, s’acaba imposant amb el pas del temps.

 

Les subscripcions a Netflix s’han triplicat en els últims cinc anys a un ritme del 6% trimestral, des dels 36 milions de març del 2013 fins als 124 milions de març del 2018. Les previsions de la companyia per al tancament del primer trimestre de l’any apuntaven que la xifra arribaria als 123 milions, de manera que la realitat ha quedat fins i tot per sobre del pronòstic, que ja preveia un creixement important.

 

Si bé l’empresa facilita les xifres globals d’usuaris d'arreu del món, el que no fa es desglossar-les per països de residència. El que sí que sabem es que ja hi ha més subscriptors de fora dels Estats Units, amb 62,8 milions, que de dins, amb 54,7 milions.

 

El nombre d’usuaris de Netflix ha crescut en paral·lel a una inversió en publicitat considerable en els últims anys. El pressupost dedicat a màrqueting ha augmentat un 110% entre el 2014 i el 2017, fins a arribar als 1.278 milions de dòlars l’any passat. D’altra banda, el benefici net de la companyia s’ha incrementat un 109% en el mateix període. Però els 559 milions de dòlars de guanys del 2017 també tenen molt a veure amb la reforma fiscal aprovada a finals de desembre als EUA.