Economia 11/05/2018

Abacus prepara un pla estratègic després d’estancar-se les vendes

El pla estratègic està en fase d’elaboració però tindrà molt en compte les noves tendències en el comerç que comporta la digitalització

Xavier Grau
2 min
Abacus prepara un pla estratègic després d’estancar-se les vendes

La cooperativa Abacus, especialitzada en la venda de material educatiu, cultural i de lleure, va tancar el 2017 amb unes vendes de 89,1 milions d’euros, lleugerament per sota dels 89,67 milions d’euros del 2016. La cooperativa, que compleix 50 anys, està preparant un nou pla estratègic per al període 2018-2021 amb l’objectiu de recuperar el creixement. Aquest 2018 espera arribar a 92,85 milions d’euros, un 4% més.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El pla estratègic està en fase d’elaboració però tindrà molt en compte les noves tendències en el comerç que comporta la digitalització, segons ha explicat a l’ARA la presidenta de la cooperativa, Maravillas Rojo. La cooperativa té actualment 48 establiments a Catalunya, el País Valencià i les Balears. El pla estratègic “probablement haurà d’incorporar eines per arribar a un equilibri òptim entre el canal físic i el canal virtual”, explica Rojo, que creu que “cal avançar des del punt de vista digital”. Una de les palanques de creixement vindrà segur de les vendes digitals per a les escoles. Actualment, explica Rojo, Abacus és el primer proveïdor de material escolar de Catalunya, un negoci que aporta més d’una quarta part de les vendes de la cooperativa. La intenció, explica la presidenta, és créixer en aquest negoci arribant a escoles d’altres llocs d’Espanya.

Abacus va néixer com un projecte cooperatiu de mestres, pares i mares i el moviment de renovació pedagògica Rosa Sensat, i “sempre ha considerat molt important el canal de les escoles”, explica la presidenta. La cooperativa té actualment gairebé 890.000 socis de consum -37.000 més que fa un any, amb un creixement del 4%-, a més de 560 socis de treball, és a dir, la plantilla fixa, perquè tots els treballadors no eventuals són socis cooperativistes de treball.

Any difícil

Maravillas Rojo reconeix que el 2017 ha sigut un any difícil quant a vendes, per la situació política de l’últim trimestre, que va fer caure el consum, però en fa un “balanç positiu perquè no era fàcil”, i destaca que fins i tot la cooperativa ha augmentat el seu excedent (benefici) un 24%. “Ha sigut un resultat prudent i positiu”, assegura Maravillas Rojo, que explica que Abacus no ha perdut mai diners.

stats