ECONOMIA
Economia 03/01/2013

Acciona demanarà el retorn "immediat" dels 298 milions que ha pagat per ATLL si s'anul·la la privatització

La constructora assegura que ja gestiona des de fa dos dies la xarxa d'Aigües Ter Llobregat i que els serveis jurídics del consorci preparen "accions per defensar els seus interessos"

T.g.
1 min
Acciona supera Agbar  En la privatització de l'ATLL

BarcelonaAcciona ha enviat aquest dijous un comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) en què destaca que si la situació creada davant el recurs presentat per Agbar per la privatització d'Aigües Ter-Llobregat (ATLL) prospera i desemboca en "l'anul·lació i la resolució del contracte vigent, el consorci adjudicatari tindria dret a la devolució immediata per part de la Generalitat de Catalunya de la quantitat de 298,651 milions d'euros satisfeta com a part del cànon concessional de contracte". A més, la constructora afegeix que també hauria de tenir dret a "la reparació dels danys i perjudicis que s'haguessin pogut causar".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En el comunicat, Acciona explica que l'Òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de la Generalitat va donar a conèixer el dimecres 2 de gener que "estima parcialment" el recurs en matèria de contractació interposat per Agbar contra la decisió del departament de Territori de la mateixa administració catalana d'adjudicar ATLL a una empresa mixta formada per Acciona i l'entitat financera brasilera BTG Pactual. La constructora de la família Entrecanales argumenta que el consorci guanyador ja gestiona la xarxa Ter Llobregat des de l'1 de gener i que el 27 de desembre va fer efectiu el pagament del cànon inicial establert en el concurs de 298,6 milions. Finalment, Acciona recorda que "el contracte segueix sent jurídicament vàlid i vigent".

El departament de Territori va adjudicar ATLL al consorci liderat per Acciona en detriment del d'Agbar. L'administració catalana va accelerar la privatització d'aquesta infraestructura i la dels túnels del Cadí i Vallvidrera per poder computar el 2012 els gairebé 1.500 milions de les dues concessions.

stats