Alibaba arriba a Espanya amb seu a Madrid i estudia obrir a Barcelona el 2018

El gegant asiàtic del comerç electrònic ja compta amb 44 marques espanyoles com Zara, Mango o El Corte Inglés

El gegant del comerç electrònic xinès Alibaba desembarcarà oficialment a Espanya el proper mes de febrer amb l'obertura d'una seu a Madrid. "L'objectiu és obrir l'oficina a Madrid al febrer, però no descartem obrir-ne una altra a Barcelona un any després", ha explicat aquest dijous el responsable de l'empresa a Espanya, Ernesto Caccavale.

La companyia no comença de zero, sinó que ja compta amb 44 marques espanyoles a la seva plataforma amb noms importants com Zara, Mango o El Corte Inglés. Caccavale ha destacat que les vendes d'aquests comerços "són molt bones" i "millors que les italianes". La firma xinesa preveu millorar aquests resultats el proper any i superar la xifra de 130 negocis que ja té a Itàlia.

De fet, Espanya és el segon país a nivell mundial en nombre de comandes a Aliexpress, només per darrere dels Estats Units. El representant de la companyia ha destacat que el consumidor asiàtic aprecia els productes d'Espanya, però veu difícil l'entrada d'alguns productes d'alimentació perquè la llei xinesa d'importació "és molt complicada".

El gegant del comerç electrònic també ha confirmat l'arribada de Correus a la seva plataforma abans de finals d'any, fet que permetrà a les empreses espanyoles vendre els seus productes als consumidors xinesos.

Més continguts de