Amazon i el 'NYT' s'enganxen de nou per l'article sobre el maltractament laboral

Articles creuats entre un alt directiu de la companyia i el director del diari pel reportatge que retratava situacions de pressió extrema als treballadors

El conflicte entre Amazon i 'The New York Times' pel polèmic article de fa uns mesos on el diari retratava situacions d'extrema pressió i fins i tot de maltractament laboral a la companyia torna a ressuscitar. En articles creuats publicats a la web del diari, un vicepresident d'Amazon i el director del rotatiu, Dean Baquet, s'intercanvien retrets sobre el reportatge i els testimonis que va entrevistar per exemplificar el sistema de treball al gran gegant del comerç 'online'.

El vicepresident d'Amazon Jay Carney acusa 'The New York Times' d'haver fet un retrat esbiaixat i interessat de l'entorn laboral. En l'article, titulat "Allò que 'The New York Times' no us va explicar", repassa diversos testimonis citats a la peça i rebat situacions que expliquen.

Per exemple, segons Carney –periodista que va treballar a la Casa Blanca i a 'Time'–, un dels testimonis citats, Mr. Olson, va ser acomiadat per haver-lo enxampat intentant enganyar sobre les xifres de vendes. Ell hauria confessat i l'haurien fet fora de la companyia.

Exemples com aquest, segons Amazon, demostren que el diari va ser poc rigorós a l'hora de retratar la companyia. Quan la història es va publicar, sabíem que la imatge d'Amazon no es corresponia amb la realitat. Quan vam veure les anècdotes més cridaneres, vam entendre per què", afegeix el directiu.

Amazon acusa el diari d'haver buscat fer un article cridaner amb generalitzacions com la famosa frase: "Gairebé totes les persones amb qui vaig treballar les vaig veure plorar a la seva taula", atribuïda justament a l'extreballador que l'empresa assegura haver acomiadat per haver comès frau.

"La imatge d'Amazon no es corresponia amb la realitat. Quan vam veure les anècdotes més cridaneres, vam entendre per què"

Jay Carney Vicepresident d'Amazon

Carney retreu als periodistes que es dirigissin a l'empresa demanant informació general per a un reportatge que no té res a veure amb el que va sortir publicat finalment. I fins i tot reprodueix fragments dels correus electrònics amb els periodistes.

En el seu article resposta, 'The New York Times' assegura que en el cas d'aquest extreballador, Mr. Olson, la seva versió és molt diferent de la que explica la companyia i que, en tot cas, no hi ha cap prova ni document on es provin aquestes acusacions i motius de l'acomiadament per haver actuat de manera il·lícita.

El diari rebat d'una en una les observacions de l'empresa i defensa que l'article es va construir sobre la base de més d'un centenar d'entrevistes a treballadors i exempleats de la companyia. El resultat, segons Baquet, va reflectir uns patrons de conducta que es repetien en la majoria dels relats que feien aquestes persones.

"La història es basa en dotzenes d'entrevistes, i en llegir les respostes no hi ha cap mena de dubte que en vam fer un retrat rigorós"

Dean Baquet Director de 'The New York Times'

"La història es basa en dotzenes d'entrevistes, i en llegir les respostes no hi ha cap mena de dubte que en vam fer un retrat rigorós", defensa el director. Afegeix que molts testimonis van preferir mantenir-se en l'anonimat encara que ja no formin part d'Amazon perquè les empreses on treballen actualment hi tenen relacions comercials d'algun tipus.

El reportatge polèmic del NYT que retrata una gran pressió laboral a Amazon

 

Més continguts de