Arrossaires del Delta valora Nomen en un màxim de 20 M€

La cooperativa Arrossaires del Delta preveu culminar el procés de segregació de la seva activitat industrial el pròxim mes de setembre

La cooperativa Arrossaires del Delta preveu culminar el procés de segregació de la seva activitat industrial el pròxim mes de setembre, un cop conclogui la tramitació administrativa. Des d’aquell moment l’activitat comercial i productiva de l’entitat dependrà de la societat limitada Nomen Foods, de nova creació i que passarà a quedar controlada en un 90% per la cooperativa, mentre que el 10% restant serà venut en petits paquets accionarials entre els seus 890 socis. Amb això, la nova companyia ingressarà entre 1,6 i 2 milions d’euros en funció de quina sigui la valoració definitiva. D’aquesta manera Nomen Foods queda valorada en entre 16 i 20 milions d’euros.

El repartiment dels paquets accionarials es farà a través d’un càlcul basat en la venda d’arròs de cadascun dels socis cooperativistes a Arrossaires del Delta en els últims tres anys. Així, els que hagin aportat més matèria primera tindran dret a un paquet d’accions més gran. La cooperativa tindrà el control de la companyia, a la qual cedirà part del patrimoni. A curt termini, segons va dir ahir el director general, Enric Batlle, la companyia no preveu ampliacions de capital per donar entrada a nous accionistes que permetin desenvolupar nous negocis.

Arrossaires del Delta va tancar l’any passat amb uns ingressos de 35,8 milions i un benefici abans d’impostos, interessos i amortitzacions (ebitda) de 3,6 milions. Malgrat els problemes que hi va haver en l’última collita a causa de la meteorologia, la cooperativa preveu incrementar les vendes aquest any entre un 6% i un 9%. Les tres marques que explota -Nomen, Bayo i Arrossaires del Delta- li donen un 6% del mercat espanyol de l’arròs i un 20% del català.

Separació d’activitats

L’objectiu és que la nova empresa, Nomen Foods, un cop segregada s’encarregui d’augmentar la implantació de les tres marques en el mercat i, a la vegada, desenvolupi els nous negocis que puguin sorgir en l’àmbit de l’alimentació i en altres àrees, com el de la cosmètica. “Volem que la cooperativa s’enfoqui a l’àmbit agrònom i que Nomen Foods s’encarregui dels objectius purament de màrqueting i de donar resposta als consumidors”, va explicar ahir Batlle. Un dels reptes és ampliar el volum d’arròs ecològic.

Més continguts de