Economia 03/07/2019

Les reclamacions al Banc d'Espanya cauen un 50% el 2018 i tornen a nivells normals

L'any anterior les queixes s'havien disparat per les despeses hipotecàries

Laia Forès
1 min
Seu principal del Banc d'Espanya, a Madrid.

MadridLes reclamacions relacionades amb les despeses de formalització dels préstecs hipotecaris havien disparat el volum de queixes al Banc d’Espanya el 2017 fins a arribar a un rècord històric, però el 2018 la situació va tornar a la normalitat, segons ha explicat el supervisor aquest dimecres. El 2018 va rebre 19.695 reclamacions, un 51% menys que les més de 40.000 rebudes l’any anterior.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La majoria de qüestions polèmiques relacionades amb els préstecs hipotecaris ja han quedat resoltes amb la llei que va entrar en vigor el 16 de juny i que, entre altres temes, concreta qui ha de pagar les despeses lligades a la hipoteca i estableix un llindar màxim per a les comissions d’amortització. Però el 2018, quan la llei encara s’estava debatent, les queixes relatives als crèdits hipotecaris van suposar el gruix de les reclamacions (54%), tot i que el seu pes es va reduir (el 2017 va ser el 81,4%), segons recull la memòria publicada pel Banc d’Espanya.

El 2018 també van disminuir el nombre de consultes, que van passar de 41.000 el 2017 a 30.000 el 2018. Pel que fa a les reclamacions, el Banc d’Espanya en va resoldre 6.700, de les quals 4.700 van tenir un resultat favorable al client i 2.000 al banc.

stats