Economia 26/04/2018

Banc Sabadell va guanyar 259 milions fins al març, un 33% més

Ara
2 min
El banc que presideix Josep Oliu va saltar al Regne Unit amb la compra de TSB i ara vol dotar l’entitat de més actius i clients.

BarcelonaEl Banc Sabadell va tancar el primer trimestre del 2018 amb un benefici net de 259,3 milions d'euros, un 32,7% més que el mateix període de l'any passat, segons ha informat l'entitat aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El banc ha destacat el creixement del negoci bancari: el marge d'interessos s'ha situat en 911,5 milions d'euros, un 1,9% més, i les comissions han arribat a 314,4 milions, un 6,5% més que els primers tres mesos de l'any passat. També ha remarcat que el total de recursos de clients ha augmentat un 4,9%, amb "forts increments" en comptes a la vista i fons d'inversió.

Pel que fa als volums de crèdit viu, han crescut un 3,6% interanual i 0,4% en el trimestre, impulsat pel bon comportament de les pimes i per la nova producció d'hipoteques.

A més, el banc ha fet dotacions per a insolvències i altres deterioraments fins als 244,8 milions, cosa que situa el cost de risc en 64 punts bàsics. La morositat també ha baixat, del 5,32% al 5,14%. La cobertura d'actius problemàtics se situa en un 55,2% i la dels dubtosos en el 56,6%.

Integració tecnològica problemàtica

L'entitat ha recordat que diumenge passat TSB, la filial del Sabadell al Regne Unit, va dur a terme la migració tecnològica a la nova plataforma Proteo4UK, cosa que ha suposat la migració de més de 1.300 milions de dades.

Tot i que l'entitat manté que ha donat servei amb normalitat a les oficines i ha garantit la continuïtat i la seguretat tecnològica, ha admès que dilluns van sorgir incidències en l'accés a la banca digital que van motivar la necessitat de desconnectar el servei online i l'aplicació mòbil dimarts cap a les 11 del matí per fer-hi ajustos tecnològics.

La interrupció del servei ha afectat els clients i ha provocat "una reacció negativa al Regne Unit, que ha exigit explicacions públiques". Però el banc ha indicat que des de dimecres a les 3 de la matinada el servei va quedar restablert, encara que va caldre gestionar l'elevat trànsit acumulat en aquests canals, i la normalitat es restablirà progressivament durant els pròxims dies.

stats