Bon Preu s'alia amb la britànica Ocado per rellançar les seves vendes online

La companyia preveu "en un futur pròxim" posar en marxa una plataforma que li permeti oferir el servei d'entrega a domicili

Els supermercats catalans Bonpreu i Esclat es preparen per competir amb els gegants del comerç electrònic. La companyia presidida per Joan Font va anunciar ahir una aliança estratègica amb la britànica Ocado, una de les operadores de venda d’aliments online més grans del món, per intentar jugar a la primera divisió en aquest complicat negoci. “Farem créixer aquest canal prenent com a exemple un mercat, el britànic, molt més madur”, va explicar ahir un portaveu de la companyia a l’ARA. Al Regne Unit, el 8% de les vendes d’aliments es fan a través d’internet, mentre que a Catalunya només són el 2%, segons aquest portaveu.

L’objectiu més immediat d’aquesta aliança és renovar la web de compra online del grup, que actualment només ofereix un servei de compra combinat amb la recollida en cotxe en alguns punts de venda determinats. La companyia també preveu “en un futur pròxim” posar en marxa una plataforma de vendes que permeti al grup català oferir el servei d’entrega a domicili als seus clients.

La companyia, però, no va voler concretar quan es farà aquest salt. “No hi ha una data determinada perquè és un projecte obert i encara no la sabem”, va admetre el portaveu del grup de distribució català.

De moment, la cadena només s’ha marcat una data al calendari: volen fer la migració a la web nova l’últim trimestre d’aquest any, això sí, oferint els mateixos serveis que ja tenen actualment. “No volem córrer i no farem el servei a domicili fins que no l’hàgim testat i puguem garantir-hi el mateix servei impecable que donem sempre”, expliquen des de Bon Preu. Per això l’aplicació serà “gradual i progressiva”.

La venda online de productes frescos fa anar de bòlit tot el sector de la distribució. Amb aquesta aliança amb Ocado, Bon Preu segueix els passos de Mercadona. Fa poc més d’un mes la cadena valenciana, que controla gairebé una quarta part del mercat de gran consum a Espanya, també va presentar el seu nou portal. Després que el seu president, Juan Roig, reconegués -fa un any- que la seva web era “una merda”, l’empresa va estrenar a finals del maig passat un portal nou i un centre logístic de 13.000 metres quadrats per poder competir amb les grans plataformes, com Amazon, que trepitgen els talons a la majoria de cadenes de supermercats. La nova web de Mercadona ja inclou la venda a domicili, però només està en fase de proves en algunes zones de València.

La competència està augmentant també entre la resta de grups: a mitjans de l’any passat, Caprabo va reduir el temps de les seves entregues a domicili a un període de fins a tres hores, un pas que Carrefour ja havia fet poc abans. En aquell moment Bon Preu també va fer algun anunci, però amb menys impacte per al consumidor, com ara l’obertura de la nova botiga a Sant Cugat amb un hub de serveis associats o un magatzem equipat amb intel·ligència artificial per controlar els estocs a temps real.

Nova web i nova aplicació

Ocado ahir va presentar unes pèrdues de 9 milions de lliures (10,2 milions d’euros) en el primer semestre de l’any, motiu pel qual està intentant internacionalitzar-se. L’acord d’aquesta companyia britànica amb Bon Preu preveu canvis en la web actual per millorar-ne la usabilitat, una nova versió per a mòbils i també la creació d’una aplicació de compra a través del telèfon. Això, a més, s’anirà actualitzant per poder sumar les cerques per aliments preferits o per al·lèrgens.

Més continguts de