Bon Preu triplica les vendes en l’última dècada

La companyia ha invertit 147 milions i ha creat 600 nous llocs de treball

Una dècada superant la facturació any a any. L’última dècada, Bon Preu pràcticament ha triplicat les vendes, fins a situar-se en uns ingressos de 1.199 milions d’euros durant el 2017. Això representa que l’últim any va augmentar la facturació un 11,4% respecte al 2016 i va accelerar el seu ritme de creixement. Tot i així, sense tenir en compte les noves botigues, l’empresa va créixer un 4,8%, un percentatge similar al de l’exercici anterior. El 2017 va ser un any d’expansió per a l’empresa de les Masies de Voltregà, que va realitzar una inversió total de 147 milions d’euros per afegir noves botigues i reforçar l’estructura logística. De cara al 2018 la companyia espera facturar prop de 1.340 milions d’euros.

L’any passat Bon Preu va mantenir en vuit les obertures de nous establiments, amb cinc nous hipermercats Esclat a Castellbisbal, Reus, Tàrrega, Tortosa i Lliçà d’Amunt, dos supermercats Bonpreu a Barcelona i Gironella i tres benzineres EsclatOil a Manresa, Olot i Cervera. També va mantenir la incorporació de nous treballadors i la plantilla de Bon Preu va sumar 600 empleats fins a arribar a un total de 6.400. En aquest sentit, l’empresa va anunciar a l’octubre que preveia contractar 1.300 treballadors els pròxims dos anys. Durant el 2018, el grup espera obrir punts de venda en almenys 12 municipis.

L’any passat, el grup va inaugurar una de les seves inversions més ambicioses: un magatzem de 23.000 metres quadrats per a productes frescos. Amb aquesta construcció, Bon Preu espera duplicar la facturació els pròxims deu anys. A més, ha ampliat la ciutat logística del grup fins als 58.000 metres quadrats.

De fet, enmig de la incertesa política i la fuga d’empreses de Catalunya de l’octubre passat, la companyia va anunciar una inversió de 200 milions fins al 2019 per obrir 27 nous establiments i modernitzar part dels actuals.

D’altra banda, Bon Preu ha impulsat una mica més el seu negoci online. Ara ja compta amb deu llocs de recollida de comandes per als hipermercats Esclat i ha duplicat les referències de productes que ofereix a internet de 5.000 a 11.000. Malgrat que l’empresa ha reforçat aquest sistema de cash and carry en una de les seves marques, encara no és possible comprar per internet als supermercats Bonpreu, a diferència d’altres cadenes catalanes com Caprabo i Veritas. No obstant això, el grup assegura que augmentarà el nivell del seu servei online durant el 2018.

La companyia no fa públic el seu benefici net, però segons l’últim balanç presentat al Registre Mercantil va guanyar 37,2 milions d’euros el 2016. Amb tot, Bon Preu no va repartir dividends, sinó que va destinar aquests diners a reserves voluntàries.

Enfrontament entre germans

Precisament, el repartiment de dividends és un dels fronts oberts que actualment té el grup de distribució osonenc. Segons va avançar La Vanguardia el desembre passat, els propietaris de l’empresa -els germans Font- han tingut discrepàncies per les retribucions que perceben pels guanys de la companyia. El president, Joan Font, és qui dirigeix el dia a dia de la companyia, mentre que el seu germà Josep Font participa en les decisions però se situa en un segon pla. És aquest últim el que no estaria content amb els dividends que rep de l’empresa, que està en plena expansió. Actualment són els únics accionistes del negoci de supermercats i benzineres.

Més continguts de