Economia 11/01/2013

CCOO proposa a Nissan un sou més baix per a nous empleats a canvi de formar-los en horari de feina

L'empresa havia proposat una doble escala salarial permanent per reduir costos i adjudicar un nou vehicle a la planta de Barcelona que es fabricaria d'aquí a dos anys

Elena Freixa
2 min
El nou turisme seria una novetat per a la planta, dedicada fins ara a furgonetes i totterrenys.

BarcelonaCCOO de Catalunya ha presentat aquest divendres a Nissan la seva proposta per crear un sou més baix per als nous empleats de la fàbrica, tal com persegueix la direcció per abaratir els costos de la planta catalana. El sindicat proposa a l'empresa crear sous un 20% més baix, de 25.514 euros, a canvi que es redueixin també de manera proporcional les hores de feina efectiva i es complementin amb formació per al nou empleat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La idea és calcular, amb aquest sou, quantes hores de feina anuals corresponen al treballador, de manera que en treballi menys efectives i ompli el 'gap' amb formació en jornada laboral. Per exemple, ha dit Raúl López de CCOO, si aquest sou correspon a 6,5 hores diàries de feina a fàbrica, la resta fins a 8 hores haurà de ser formació. "Així es preserva la línia vermella de igual sou per igual feina", ha dit avui el responsable de CCOO al comitè, Raúl López, que també ha dit que s'hauran de modificar les categories professionals actuals a l'empresa.

La proposta de CCOO, que va rebutjar obertament la doble escala salarial que persegueix Nissan, ja és en mans de la resta del comitè d'empresa perquè la valorin i es pugui consensuar. També la té l'empresa, que dilluns ha estat citada juntament amb els sindicats al departament d'Empresa i Ocupació per reprendre les negociacions que es van tancar sense acord abans de Nadal.

La direcció de Nissan va redoblar la pressió abans de les festes nadalenques per aconseguir que els sindicats acceptessin que els futurs empleats de Nissan cobressin fins a un 30% menys que els actuals, una mesura per abaratir els costos i aconseguir un nou vehicle (un turisme) de cara al 2014 que garanteixi la feina i creï fins a 1.000 llocs de treball.

L'adjudicació comportaria una inversió de 130 milions d'euros i se'n fabricarien unes 200.000 unitats anuals per suplir la retirada del mercat de la furgoneta Renault Trafic i Nissan Primastar, que suposa ara el 41% de la producció total a la Zona Franca.

stats