Cabify ofereix als taxistes tres mesos d'ús gratuït de la seva plataforma per guanyar-se el sector

L'empresa també assegura que està preparada per sortir a borsa, tot i no tenir data prevista per fer-ho

Mesos després de les "guerres del taxi" viscudes a Barcelona i Madrid, Cabify ha anunciat aquest diumenge una ofensiva comercial per guanyar-se al gremi: no cobrar comissions durant tres mesos als taxistes que decideixin oferir els seus serveis a través de la seva plataforma. Així ho ha explicat Juan de Antonio, fundador i conseller delegat de la companyia en una entrevista a Efe.

"Creiem que és una aposta de valor per demostrar el compromís amb el taxista –ha explicat–. Hem parlat amb totes les associacions del taxi, n'hi ha algunes més receptives que d'altres, però l'oferta està oberta als taxistes de manera individual", assegura. L'aplicació ha decidit així obrir-se a la possibilitat que es demanin tant taxis (de moment només disponible a Madrid, Santander i València), bicicletes o, fins i tot, patinets. 

Cabify: "La manera d'operar a Barcelona és completament legal"

L'objectiu global, segons Juan de Antonio, és convertir-se en una "alternativa real" al vehicle particular. "Hi ha una quantitat de taxis i VTC als carrers que són molt lluny de ser els números necessaris per substituir veritablement el vehicle particular", ha exposat. Els números que ha assenyalat, posant Madrid com a exemple, mostren que hi ha 2 milions de cotxes particulars davant d'uns 20.000 vehicles particulars: 15.000 taxis i 5.000 VTC. 

L'empresa estudia sortir a borsa

El fundador de la companyia ha explicat, així mateix, que entre les maneres d'ampliació de capital que estudia hi ha la sortida a borsa. "És un pas més, no és un objectiu en si mateix", ha matisat Juan de Antonio. Seria per a ells, ha dit, una manera "interessant" d'obtenir més fonts de finançament addicionals que els acostés al seu objectiu previst de creixement.

Tot i això, ha assegurat que la companyia està preparada per fer el pas, però que no té data prevista per fer-ho. Aproximadament un 25% de la propietat de Cabify està ara per ara en mans d'empleats de la pròpia empresa, i el 75% restant està en mans de diferents inversors, entre els quals Seaya Ventures i Rakuten.

Més continguts de