Economia 07/08/2015

La Cambra critica que el govern de Madrid prioritzi infraestructures radials per sobre del corredor del Mediterrani

Creu que el plantejament del govern de Rajoy s'allunya dels corredors aprovats per la Unió Europea

Ara
1 min
Miquel Valls, president de la Cambra.

BarcelonaLa Cambra de Comerç de Barcelona ha criticat aquest divendres els projecte de pressupostos de l'Estat per a l'any que ve perquè prioritza la inversió ferroviària en el sistema d'alta velocitat radial per sobre del corredor del Mediterrani.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En aquest sentit, la Cambra destaca que dels 1.343 milions d'euros amb els quals comptarà el corredor mediterrani per al 2016, el 61% de l'assignació és per a connexions d'AVE radials, mentre que només un 12% es destina a donar continuïtat als serveis d'alta velocitat al llarg del Litoral i el 27% restant s'assigna a l'adaptació de la xarxa a l'ample europeu a través de la implantació del tercer carril.

Aquests 1.343 milions d'euros, que suposen un 33% del total d'inversió en nova infraestructura ferroviària per al 2016, es tradueixen en realitat en un 25%, fins a 1.027 milions, perquè cal tenir en compte que s'inclouen tant actuacions d'alta velocitat (16%) com d'implantació del tercer carril (9%), ha informat la institució en un comunicat aquest divendres.

Aquest valor s'ha obtingut considerant que les actuacions del tram Madrid-Algesires s'han de computar com a part integrant del Corredor Atlàntic, "tenint en compte que la seva continuïtat és un fet, mentre que el tram andalús del corredor mediterrani segueix sent un projecte".

"Es torna a constatar un any més que el principal volum d'inversió es concentra fora dels corredors prioritaris designats per la Comissió Europea (Atlàntic i Mediterrani)", sosté la Cambra.

Alhora, ha incidit que la primera prioritat dels pressupostos per al 2016 són les connexions radials fora dels corredors principals, que s'enduran 1.881 milions. Per a la Cambra, el plantejament dels pressupostos s'allunya encara més de la lògica de corredors transeuropeus.

stats