Carrefour i Tesco signen un acord de compres conjuntes per esquivar l'arribada d'Amazon

La cadena francesa i la britànica gestionaran les relacions amb els proveïdors de manera conjunta

La cadena de supermercats francesa Carrefour i la seva competidora Tesco han acordat formar "una aliança estratègica a llarg termini" durant un període d'almenys tres anys per gestionar de manera conjunta les relacions amb els proveïdors i millorar els marges de compra, segons han informat els dos gegants de la distribució europea aquest dilluns.

L'acord es podria formalitzar en els dos pròxims mesos i cobrirà, per exemple, la compra conjunta de productes de marca pròpia. Segons les dues multinacionals, aquesta col·laboració els permetrà millorar la qualitat i l'assortiment de productes que ofereixen als seus clients, amb preus fins i tot més baixos dels actuals.

Amb aquest moviment, les dues companyies també volen augmentar la seva competitivitat davant l'empenta dels competidors online com Amazon i Alibaba o les cadenes de supermercats alemanyes Aldi i Lidl. Tesco i Carrefour han destacat que malgrat l'acord global continuaran treballant respectivament amb els seus proveïdors a escala local i nacional.

"Aquesta aliança estratègica entre Carrefour i Tesco representa un gran acord i combina l'experiència de compra de dos líders mundials, complementaris geogràficament, amb estratègies comunes", ha declarat Alexandre Bompard, president i conseller delegat de Carrefour Group i ha assegurat que aquest acord permet a l'empresa fer un pas més en la implantació de la seva nova estratègia.

D'altra banda, Dave Lewis, el conseller delegat de Tesco, ha expressat la seva satisfacció amb l'acord i ha insistit que aquesta aliança ajudarà l'empresa britànica a millorar la capacitat d'elecció, la qualitat i el valor per als consumidors.

Més continguts de