Economia 14/05/2018

La tecnològica Chartboost tria Barcelona per instal·lar la seva oficina europea d'enginyeria

L'empresa del sector dels videojocs fundada per dos catalans té la seu central a San Francisco

Júlia Manresa
2 min
Pepe Agell i Maria Alegre en una de les edicions del Mobile World Congress

MadridLa catalana Maria Alegre va trobar a San Francisco l'ecosistema ideal per emprendre el seu propi projecte i va fundar Chartboost, una empresa dedicada a publicitar aplicacions de videojocs dins d'altres aplicacions de videojocs. La seva parella, Pepe Agell, s'hi va unir més endavant, i entre els dos han tirat endavant un projecte que ja té 120 treballadors i que ara fa el següent pas triant Barcelona com la ciutat on treballarà part del seu equip d'enginyeria, que fins ara treballa únicament als Estats Units. "Ara que es parla de les empreses que se'n van de Barcelona encara em sento amb més responsabilitat de portar empreses cap aquí", explica Pepe Agell.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Agell feia temps que sondejava la ciutat per mirar de portar-hi part del seu negoci, però fins ara no ha trobat les condicions idònies. "Ara hi ha vols directes de Level i Norwegian que connecten la ciutat amb San Francisco i s'ha avançat molt en flexibilització laboral", apunta. Segons aquest català, una de les claus és que Barcelona té capacitat d'atraure talent de molta qualitat a uns costos més baixos que San Francisco i, a més, recorda que la ciutat ja té un 'hub' dedicat al món dels videojocs amb qui ells mateixos ja tenen més de 200 contactes. Charboost es dedicava inicialment només a la publicitat entre videojocs, però ara ha obert el negoci a tot tipus d'aplicacions.

Chartboost ha aconseguit fins ara aixecar 21 milions d'euros d'inversors com Sequoia (el mateix fons que va invertir a Apple, Airbnb o Google), però també de Translink Capital, que són els principals inversors. Pepe Agell descarta que l'aterratge a Barcelona tingui a veure amb l'interès d'inversors europeus i, malgrat que l'última ronda d'inversió va ser el 2013, de moment no busquen més capital. "Si es donés una bona oportunitat l'estudiaríem, però l'aterratge a Barcelona no hi té res a veure", aclareix.

El 'hub' del 22@

Chartboost fa aquest anunci poc després que s'hagi sabut la intenció de Facebook d'instal·lar les seves oficines per detectar notícies falses al 22@. "Al principi em va fer por perquè a tots ens roba enginyers, però després vaig veure que no tenia res a veure: nosaltres busquem enginyers molt especialitzats i el que farà Facebook sembla més aviat un 'call center'", apunta.

Però en el que sí que coincideix d'entrada és amb la zona on busquen instal·lar-se. Pepe Agell explica que on està mirant per instal·lar les oficines és la zona del 22@ i el Poblenou en general: "Ens recorda en certa manera l'ambient que tenim a San Francisco". Però tampoc descarta buscar oficina a l'Eixample per intentar que sigui cèntrica.

Chartboost farà la primera presa de contacte el 22 de maig, amb una xerrada a Barcelona on explicarà quin tipus de perfil d'enginyer busquen per al projecte de Barcelona. D'entrada, la intenció és començar amb una vintena d'enginyers, tot i que la xifra podria anar-se ampliant en funció de com funcioni el negoci. Fins ara, aquesta tecnològica només té la seu central a San Francisco i una oficina comercial a Amsterdam.

stats