El grup del port de Barcelona guanya 42 milions el 2015, el 5% menys

La facturació consolidada supera els 200 milions i augmenta un 2%

El benefici consolidat del Grup Port de Barcelona va pujar a 42,3 milions d'euros l'any 2015, el que suposa un 5% menys que l'any anterior, després de superar una facturació de 200 milions, un 2% més que l'any anterior, segons ha informat aquest dimecres l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). El grup consolidat del port inclou les participacions que té l'Autoritat Portuària en diverses empreses, com CILSA, Port 2000 o World Trade Center.

La caiguda del benefici, segons fonts del port, no són significatives perquè els resultats són força positius i registren l'impacte d'alguns canvis de comptabilitat, com la caiguda d'ingressos extraordinaris en els resultats d'explotació del port, i l'eliminació de les plusvàlues generades entre empreses del grup, com per exemple el propi port i CILSA.

Les inversions del port de Barcelona i de les seves societats participades van ascendir a 50,6 milions el 2015. A més, el grup va aconseguir reduir el seu endeutament a llarg termini un 12% a l'exercici 2015, i actualment se situa en 433,8 milions d'euros.

Fins ara s'havien publicat els beneficis del port el 2015, que van pujar a 38,9 milions d'euros. Però el resultat consolidat arriba als 42,3 milions gràcies a l'aportació de les participades.

Entre aquestes participacions destaquen el 63% que el port té al Centre Intermodal de Logística (CILSA), que  explota la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL); el 100% de Gerència Urbanística Port 2000; i el 52,27% al World Trade Center Barcelona, que gestiona el centre de negocis del mateix nom.

A més d'aquestes participacions, el port també està present en altres societats, com Catalana d'Infraestructures Portuàries, de la que en té un 49% i és propietària de MEPSA, que explota una part del moll de l'energia. El port també participa en un 40,6% a Pòrtic Barcelona, la plataforma electrònica de la comunitat portuària.

Altres entitats on també participa el port de Barcelona són terminals i plataformes en l'àrea d'influència, com la terminal marítima de Saragossa, la terminal marítima de l'Empordà, el port sec d'Azuqueca de Henares, la terminal intermodal marítima centre, el port sec de Madrid i la terminal de contenidors Saint Charles de Perpinyà.

Amb aquestes participacions el port pretén reforçar el seu posicionament al mercat interior, tot ampliant els seus serveis logístics a les empreses de 'hinterland' (zona d'influència) que s'estén per l'interior de la península Ibèrica i el sud de França.

Més continguts de