Cilsa invertirà 30 milions aquest any en nous projectes logístics

La 'socimi' Merlin afirma que la seva presència a la companyia és una aposta a llarg termini

Cilsa, la companyia públic-privada que explota la zona d'activitats logístiques (ZAL) de Barcelona, té previst invertir aquest any 30 milions d'euros en nous desenvolupaments logístics per posar al mercat 50.000 nous metres quadrats, segons han explicat aquest dijous els responsables de la companyia. Cilsa no feia desenvolupaments logístics nous des de l'any 2008.

Cilsa està participada en un 63% pel port de Barcelona, un 32% per la 'socimi' (societat cotizada immobiliària amb avantatges fiscals) Merlin Properties, i un 5% per la societat estatal Sepes. El president del port i de Cilsa, Sixte Cambra, ha expressat aquest dijous que no està sobre la taula una pèrdua de pes de l'Autoritat Portuària en l'accionariat de Cilsa, malgrat que ha admès la possibilitat que Sepes surti de l'accionariat, però no per donar entrada a un nou soci.

De la seva banda, el president de Merlin, Ismael Clemente, ha indicat que la seva companyia considera "estratègic" estar present al mercat logístic de Barcelona i, per tant, la inversió a Cilsa no és a curt  termini buscant guanys amb una futura venda, sinó que busca rendibilitat per rendes i hi ha "vocació de permanència" en l'accionariat.

Merlin va comprar la seva participació a Saba per 50 milions d'euros el passat mes d'octubre. Clemente ha confirmat aquest dijous l'interès de Merlin per adquirir també la resta del negoci logístic de Saba, del que s'està desprenent per centrar-se en el sector d'aparcaments.

Resultats

Cilsa va tancar el 2005 amb un benefici net de 5,9 milions d'euros, el 51,4% més que l'any anterior, després de arribar a una xifra de negoci de quasi 42 milions d'euros. La companyia, que va renegociar el seu deute amb una pòlissa del Banc Europeu d'Inversions (BEI), ha pogut allargar els venciments, cosa que li permet reactivar les inversions, segons ha dit el director general de la companyia, Alfonso Martínez.

Això permetrà construir noves naus logístiques, ja que l'ocupació mitjana del 2015 va ser del 96% i, per tant, l'oferta als operadors és molt minsa. A més la companyia s'ha adjudicat dues parcel·les del Consorci de la Zona Franca, on hi havia Seat, amb el que ha guanyat 27 noves hectàrees per créixer i ha allargat la vida de la companyia, ja que els terrenys de la ZAL són una concessió que acaba el 2040 i els terrenys de la Zona Franca són una concessió a 75 anys.

Més continguts de