Codorníu busca revaloritzar els orígens a la nova campanya: "No som 'champagne', som Codorníu"

Codorníu espera una campanya nadalenca "bona" pel que fa a vendes i defuig pronunciar-se sobre possibles boicots al mercat espanyol

El productor de cava Codorníu apel·la als orígens i reivindica la seva singularitat com a empresa centenària en la nova campanya de promoció internacional que ha presentat aquest dimarts a Barcelona. L'anunci coincideix amb el Nadal, però no és pròpiament un espot nadalenc, sinó l'inici d'una campanya que es vol allargar en el temps, ha explicat el director de la companyia, Xavier Pagès.

"No som 'champagne', som Codorníu", diu l'eslògan de l'anunci, concebut per primer cop per emetre'l als mercats internacionals –s'ha gravat en anglès, en flamenc i en alemany, a banda del català i el castellà–. Potser per això l'espot és ple de referències a la identitat i el caràcter mediterranis, i ha estat rodat a Catalunya, amb imatges de Barcelona i de les obres modernistes.

Pagès s'ha resistit a opinar sobre el degoteig de petits cellers del Penedès que han abandonat la DO Cava i ha assegurat que Codorníu, tot i no mencionar la paraula 'cava' a la campanya, no renega del seu origen cavista, sinó que n'està orgullós. "El que busca la campanya és revaloritzar la singularitat de Codorníu, que va néixer el 1551", ha dit l'empresari.

Codorníu espera una campanya de Nadal "bona" pel que fa a les vendes i defuig valorar el risc de possibles boicots. Pagès no ha xifrat la facturació esperada però ha recalcat la visió optimista de la companyia.

La marca ha triat la dissenyadora Míriam Ponsa, guanyadora de la Barcelona 080, i el xef Jordi Cruz, del restaurant Àbac –amb dues estrelles Michelin–, com a ambaixadors de la marca en aquesta nova campanya.