Economia 24/05/2018

Competència recorre al Suprem el decret que blinda el taxi contra Uber i Cabify

La CNMC considera que les mesures de Foment restringeixen la competència en favor dels taxistes

Ara
2 min
Els taxistes demanen el decret d’immobilització.

BarcelonaLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha presentat al Tribunal Suprem un recurs contra els últims requisits imposats a les empreses que utilitzen llicències VTC, com ara Uber o Cabify, segons publica aquest dijous el BOE. Al febrer, l'organisme va advertir al govern espanyol que recorreria el decret de Foment –que també ha aprovat el Congrés de Diputats– per blindar el taxi contra aquestes aplicacions si no s'anul·lava.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El regulador ja va interposar un recurs contra l'executiu espanyol a finals del 2015 per l'anterior regulació d'aquest sector. Concretament, aleshores va protestar per la limitació a les llicències VTC, que quedaven marcades per una proporció d'una autorització per cada 30 taxis. De fet, el Suprem encara s'ha de pronunciar sobre aquest punt i, en cas que es pronunciés contra la limitació, es podria tornar a obrir l'aixeta d'aquestes autoritzacions.

Ara la CNMC s'oposa al decret que va aprovar Foment a finals del 2017 després d'un any d'intenses mobilitzacions per part dels taxistes contra la competència d'Uber i Cabify. A finals de febrer d'aquest any l'òrgan que presideix José María Marín Quemada va requerir formalment al govern que derogués aquestes noves mesures, ja que opinava que no estaven "justificades" i suposaven "nombroses restriccions a la competència que perjudiquen consumidors i usuaris".

Entre altres mesures, el decret implica que les llicències VTC no es puguin revendre durant els següents dos anys després d'aconseguir-les. A més, els obliga a mantenir un registre públic de tots els trajectes que facin.

Amb aquest decret, el ministre de Foment espanyol, Íñigo de la Serna, pretén calmar els taxistes davant l'arribada imminent de milers de noves llicències VTC concedides per la via judicial. Per al regulador, prohibir la venda d'autoritzacions VTC "desincentiva" l'entrada de noves empreses al sector i "limita la liquiditat del mercat secundari de llicències".

stats