Economia 29/06/2019

El benefici d’El Corte Inglés es dispara un 28%

El bon resultat arriba en plena guerra familiar per controlar el grup i poc abans del canvi de presidència

Laia Forès
3 min
El Corte Inglés ha augmentat els seus beneficis un 28% en l'últim any

MadridLa guerra familiar per aconseguir la direcció de l’empresa, que acabarà amb un canvi de presidència al juliol, no sembla que afecti el negoci: El Corte Inglés ha augmentat el benefici net un 27,7% en un any. El grup va anunciar ahir uns guanys de 258 milions d’euros en l’últim exercici, del març del 2018 al febrer del 2019. El resultat net d’explotació (ebitda) es va situar en els 1.075 milions d’euros, un 2,2% més. L’empresa acumula cinc anys consecutius de beneficis, coincidint amb l’inici de la sortida de la crisi econòmica i la recuperació del consum.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Gran part dels bons resultats del grup presidit per Jesús Nuño de la Rosa, que té 90.000 treballadors, es deuen a l’augment de vendes -tant a les botigues físiques com a través del canal online, que ha experimentat un enorme creixement- i a la bona marxa del negoci d’assegurances (+9,3%) i de la divisió de viatges (+5%). La facturació online ha augmentat un 19,7% en un any.

La principal línia de negoci del grup és la minorista, que inclou tant els grans magatzems -icona de la companyia- com les cadenes de supermercats Supercor, la cadena de moda Sfera i les botigues de bricolatge Bricor. La xifra de venda al detall ha arribat als 12.974 milions d’euros en l’últim exercici.

Reducció del deute

A més, el grup El Corte Inglés ha aconseguit una important reducció del deute, que se situava en 3.367 milions d’euros al tancament de l’exercici, 467 milions menys que l’any l’anterior. De fet, l’empresa s’ha marcat com un dels principals objectius del 2019 seguir eixugant el seu deute. Per fer-ho té previst impulsar desinversions d’actius immobiliaris no estratègics.

Els bons resultats arriben en plena tempesta familiar pel control del grup. En el pròxim consell d’administració, que se celebrarà al juliol, està previst que es nomeni Marta Álvarez, una de les filles d’Isidoro Álvarez -el president d’El Corte Inglés, que va morir el 2014- nova presidenta en substitució de Nuño de la Rosa. L’actual número u va agafar les regnes del grup fa menys d’un any, després de ser destituït Dimas Gimeno, cosí de Marta Álvarez. La futura presidenta és propietària, juntament amb la seva germana Cristina, del 60% de les accions d’El Corte Inglés. Està previst que l’actual president obtingui el càrrec de conseller delegat i passi a dirigir les filials de viatges, d’assegurances, d’informàtica i de finances.

La lluita pel poder va començar quan Isidoro Álvarez va deixar la companyia en mans del seu nebot, Dimas Gimeno, i no de les seves filles. Però Gimeno no tenia cap pes en el consell d’administració, mentre que les germanes Álvarez el controlaven. Van acabar cessant-lo el juny del 2018 i nomenant president Nuño de la Rosa, home de confiança de Marta i Cristina Álvarez. Ara les germanes volen tenir més pes a la cúpula del grup i han decidit fer un pas endavant per presidir-lo.

Marta Álvarez serà la primera dona que dirigeix l’empresa i ho farà pocs dies després que la justícia hagi rebutjat la impugnació que va fer María Antonia Álvarez, mare de Dimas, de l’adopció de les dues germanes, que no són filles biològiques d’Isidoro Álvarez. Les va adoptar uns anys abans de morir.

Els comerços se senten optimistes davant l’inici de les rebaixes

Gran part del comerç català va començar ahir les rebaixes d’estiu. Aquesta temporada els comerciants les afronten amb optimisme,

ja que ha coincidit amb l’actual onada de calor, que, diuen, sempre anima les vendes, sobretot en el sector tèxtil. El Consell Assessor de Comerç havia proposat que les rebaixes comencessin ahir a Catalunya i es mantinguessin fins al 31 d’agost, després que els comerciants hagin demanat diverses vegades que se’n consensuï la data d’inici després de liberalitzar-les. El president de l’associació Retail.cat, Joan Carles Calbet, hi va coincidir, i va afegir que “hi ha bastant consens que és millor que comencin un divendres” per impulsar les vendes el cap de setmana. Molts comerços, però, les van començar el dia 21 (com H&M), d’altres el 25, i la resta, com Inditex, ahir.

stats