Deloitte reconeix que va patir un ciberatac el març passat

L'empresa defensa al diari britànic 'The Guardian' que va afectar "molt pocs clients"

La multinacional de serveis d'auditoria Deloitte ha reconegut aquest dimarts que va patir un ciberatac el mes de març passat. Les declaracions de l'empresa arriben després que el diari britànic ' The Guardian' anunciés dilluns que la consultora havia estat el blanc d'aquesta acció. Deloitte ha assegurat que l'atac va afectar "molt pocs clients".

El mitjà anglès informa que l'auditora segueix investigant el cas i assegura que els 'hackers' van tenir accés als correus electrònics de 244.000 persones, a més de conèixer el seu nom d'usuari, les seves contrasenyes, direccions IP i altra informació confidencial. A més, l'atac es remunta a l'octubre, segons el mateix rotatiu. Malgrat les paraules de Deloitte, 'The Guardian' apunta que almenys hi va haver sis grans clients afectats, i qualifica de "vergonyosa" la situació.

Estem preparats per combatre els atacs informàtics?

La firma, amb seu als Estats Units, ha confirmat que ja ha revisat els seus sistemes de seguretat i que ha notificat la situació als governs i reguladors corresponents. No obstant això, "no hi va haver cap pertorbació en els negocis dels clients ni la capacitat de Deloitte per servir-los", ha dit l'empresa.

La consultora ha volgut calmar els ànims i ha anunciat que reforçarà el seu compromís perquè les seves defenses en matèria de seguretat "siguin les millors" i seguirà invertint per "protegir la informació confidencial".

Més continguts de