Economia 09/05/2018

Dogi es reestructura per estalviar-se 4,4 milions anuals

Les retallades han suposat la sortida d'uns 60 treballadors a Espanya i els Estats Units

Ara
2 min
La tèxtil Dogi va ser adquirida pel fons d’inversió Sherpa l’any 2014.

BarcelonaNou gir a Dogi per reconduir la seva situació. L'empresa tèxtil ha posat en marxa un pla de reestructuració amb l'objectiu d'estalviar 4,4 milions d'euros anualment i que, entre altres mesures, ha suposat l'acomiadament de 60 persones en els últims mesos i la reorganització de l'empresa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha informat avui l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, després de la compra en els últims mesos de Treiss, QTT, Busmartex i Ritex, el grup Dogi ha redefinit la seva estructura organitzativa i ha articulat la seva organització en dues grans unitats de negoci: la de "peça" i la de "teixit".

Comercialment, el nom de les empreses passa a ser el de les marques amb què es treballa en cada mercat: Treiss, dirigida als clients de peces confeccionades, Dogi i EFA (filial dels Estats Units) per al mercat de la llenceria i teixit tècnic, QTT per a empreses de confecció del sector de moda i Ritex, dirigit al mercat de la moda i l'esport.

L'empresa ja ha avançat que aquest pla de millora de costos tindrà un impacte negatiu a curt termini pels costos de reestructuració en els resultats dels primers mesos de l'any, però espera que comenci a tenir un pes important els següents trimestres.

La reducció de costos indirectes del personal de Dogi ha suposat uns estalvis anualitzats de més de 600.000 euros a Espanya i de gairebé 1,7 milions d'euros als Estats Units. A més, s'ha realitzat el trasllat i la unificació de totes les funcions a les noves oficines centrals d'Argentona (Maresme), amb un estalvi anual de 850.000 euros. També s'ha unificat el departament de creació i tècnic, un procés que permetrà una reducció de costos anualitzats d'una mica més de 1,3 milions d'euros.

Aquesta transformació, segons assegura la companyia, ha millorat la penetració comercial de la firma, els temps de servei i resposta als clients i els costos operatius. El conseller delegat de Dogi, Alfredo Bru, també ha dit que, amb les compres de l'últim any, l'empresa ha adequat l'estratègia, i l'ha dirigit a la creació d'un grup empresarial "verticalitzat" per oferir als clients el millor producte i valor afegit.

stats