Els EUA troben un nou "risc potencial" en el software dels Boeing 737 Max

Els aparells d'aquest model tenen prohibit volar a la Unió Europea

L'administració federal d'aviació (FAA, en anglès) dels Estats Units ha informat que ha trobat un nou "risc potencial" en el software dels avions Boeing 737 Max implicats en dos accidents. La FAA requerirà a la companyia que solucioni aquests problemes abans d'autoritzar-ne l'ús un altre cop.

"La FAA ha descobert recentment un risc potencial que Boeing ha de mitigar. La FAA aixecarà la prohibició a les aeronaus quan considerem que és segur fer-ho", ha indicat aquest dimarts el regulador aeri en un comunicat en el qual no s'ofereixen més detalls.

Trump ordena suspendre els vols del Boeing 737 Max 8

En un altre comunicat, Boeing ha informat que el risc identificat per la FAA és en els canvis del programari que ha desenvolupant en els últims vuit mesos, des de la caiguda d'un d'aquests aparells de l'aerolínia indonèsia Lion Air, a l'octubre, que va deixar 188 víctimes mortals. A més de l'accident de l'octubre a Indonèsia, un altre a aparell 737 Max d'Ethiopian Airlines es va accidentar al març, fet que va provocar la mort de 157 persones. Aquest segon accident va encendre les alarmes dels organismes reguladors de diversos països, que van prohibir-ne l'ús fins que no s'aclareixin les causes i els hipotètics problemes de sèrie que presenten les aeronaus. Això ha fet que Boeing aturi les entregues dels aparells, tot i mantenir-ne la producció a un ritme més lent.

Al mes de maig, el fabricant nord-americà va anunciar l'actualització completa del software del model 737, acompanyada de 207 vols de prova i 360 hores a l'aire, necessària per tornar a operar els avions. La caixa negra de l'avió accidentat a Etiòpia va indicar que l'accident hauria estat causat per un problema del software.

La crisi de Boeing desperta Airbus

No obstant, en el comunicat d'aquest dimecres, Boeing ha assegurat "estar d'acord amb la decisió" de la FAA de revisar i millorar el software davant la possible aparició de nous riscos. L'empresa ha dit que està "treballant en el software requerit" per les autoritats federals. "Boeing no presentarà els 737 Max a la FAA per ser certificats fins que complim tots els requisits i sigui segur tornar a operar", ha afegit la companyia.

Més continguts de