European Partners obté rècord de vendes fins al setembre

La clau ha sigut la divisió d’Ibèria. Espanya, Portugal i Andorra formen l’àrea geogràfica que més ingressos va reportar a la companyia

Coca-Cola European Partners, l’embotelladora més gran d’aquest refresc al món, ha superat els 9.000 milions d’euros en ingressos entre els mesos de gener i setembre. Això representa un 4% més que fa un any i suposa el millor registre de vendes de l’empresa en els nou primers mesos de l’any des que la companyia es va crear, el 2016.

La firma, presidida per la catalana Sol Daurella, no va publicar les dades de resultats en el mateix període, però sí que va explicar que preveu tancar l’any amb un creixement dels ingressos d’aproximadament el 3%. La clau, basant-se en el que assenyala el còmput una vegada acabat el tercer trimestre, ha sigut la divisió d’Ibèria. Espanya, Portugal i Andorra formen l’àrea geogràfica que més ingressos va reportar a la companyia: 2.160 milions d’euros fins al setembre, gairebé una quarta part de les vendes totals de la companyia. Això suposa un 4,5% més que un any enrere.

L’empresa va destacar que el creixement “sòlid” del volum en els nou primers mesos del 2019 a Ibèria va ser degut a la meteorologia favorable, la millora de les tendències del mercat i, de nou, una “sòlida” execució, sobretot en el canal de consum immediat. De la mateixa manera, la companyia ressalta que el creixement de volum ve liderat per les marques Coca-Cola, Fanta, Monster i Aquarius.

Per darrere de l’àrea ibèrica, en termes d’ingressos, se situen el nord d’Europa (amb més de 1.800 euros d’ingressos entre gener i setembre, un 0,5% més que l’any passat), Alemanya (també 1.800 milions, però un 3,5% més), la Gran Bretanya (1.700 milions d’euros i un 6,5% més) i França, amb 1.400 milions (+6,5%).

L’efecte de la recessió

“Estem molt satisfets amb el bon rendiment durant el tercer trimestre, que reflecteix el continu moviment de preus, així com una sòlida execució en el mercat i també de les nostres innovacions”, va dir Damian Gammell, conseller delegat d’European Partners. Tot i així, va confessar que han detectat un inici de quart trimestre més lent del que s’esperaven, i han identificat algun senyal que “les condicions de mercat són una mica més dèbils, especialment a França i la Gran Bretanya”, a més del fet que a l’octubre hi ha un temps advers en la majoria dels mercats”.