Factorenergia rebaixa el benefici un 50%, fins als 2,4 milions

La companyia elèctrica aposta per l'autoconsum per créixer

La companyia comercialitzadora d'energia Factorenergia va reduir els seus beneficis un 50%, fins als 2,4 milions d'euros, el 2018 respecte a l'any anterior. La causa d'això és l'encariment de l'electricitat durant l'any passat, segons ha explicat aquest dimarts el fundador i conseller delegat de la companyia, Emili Rousaud.

Rousaud ha reconegut que el 2018 va ser un any "molt complicat" a causa dels preus de l'energia, que es van incrementar en un 10% en comparació amb el 2017 i més d'un 40% en comparació al 2016. Davant aquesta situació, la companyia va optar per la "contenció" a l'hora de captar nous clients, perquè al oferir tarifes bàsicament fixes la pujada del preu de l'electricitat els podia portar a pèrdues.

En tot el 2018 la companyia va captar 5.000 clients nous, els mateixos que ha aconseguit durant el primer trimestre d'aquest any, ha indicat Rousaud.

Rousaud ha indicat, però, que la companyia "ha demostrat ser forta" i que va aconseguir una facturació de 386 milions d'euros el 2018, un 12% més que l'any anterior, i uns beneficis bruts d'explotació (ebidta) pròxims als 4 milions d'euros.

L'empresa s'ha traçat un pla estratègic per als pròxims cinc anys, període en el qual es posa com a objectiu arribar als 1.000 milions de facturació i arribar a 100.000 empreses clients (ara en té 70.000) i un milió de clients domèstics (ara en té 20.000).

Per a aquest creixement, la companyia centrarà l'estratègia en impulsar l'autoconsum. "Hi ha un canvi disruptiu" en el mercat de l'energia, en el que els consumidors passen ara a ser també productors, ha indicat Rousaud, que confia en un impuls de la fotovoltaica a les cases gràcies als canvis normatius, amb la supressió de l''impost al sol' i la baixada del preu de les plaques fotovoltàiques. "A Alemanya ja hi ha sis milions de llars que són productores d'electricitat", ha destacat Rousaud, mentre que a Espanya el seu nombre "és anecdòtic".

El conseller delegat de Factorenergia creu que, a més, aquest canvi comportarà un abaratiment de la llum i, en aquest sentit, l'empresa vol facilitar les instal·lacions amb línies de crèdit per a les llars que té pactades amb dues entitats financeres, perquè puguin instal·lar plaques a les cases, i 'crowfunding' per a les empreses.

A més, Factorenergia espera continuar amb un fort creixement en el mercat del gas natural, en el qual en només un any ha captat gairebé 8.000 clients. La companyia, que ha començat l'expansió internacional a Mèxic, no descarta alguna compra a Europa, cosa que l'obligaria a endeutar-se o ampliar capital.

Més continguts de