Ficosa preveu facturar 2.000 milions d'euros el 2024

La companyia ha invertit més de 10 milions d'euros en un nou espai dedicat a la mobilitat sostenible

El sector de l'automòbil viu una autèntica revolució des de la innovació, i Ficosa vol ser un agent més d'aquesta transició. El proveïdor de components per a vehicles ha anunciat aquest dimarts que preveu facturar uns 2.000 milions d'euros de cara al 2024, un 65% més que els ingressos de l'exercici anterior (1.208 milions d'euros).

És per això que l'empresa ha inaugurat aquest mes d'octubre el seu nou 'hub' dedicat a l''e-mobility' (mobilitat elèctrica), un espai ubicat a Viladecavalls (Vallès Occidental) amb l'objectiu de dissenyar i posar a prova diversos components (com podrien ser bateries elèctriques) abans de llançar-los al mercat. Ficosa ha invertit més de 10 milions d'euros en aquest centre que ocupa 1.200 metres quadrats i donarà feina a 120 enginyers.

A més, la companyia preveu incorporar 100 nous professionals a les instal·lacions de cara al 2019 i ampliar la superfície amb 750 metres quadrats més. La construcció del nou espai s'inclou dins el pla d'inversions en noves tecnologies que va anunciar Ficosa al setembre, quan es va comprometre a invertir 500 milions d'euros fins al 2023.

El projecte s'afegeix així als 'hubs' de connectivitat i seguretat que l'empresa ja té al mateix espai de Viladecavalls. "La nostra voluntat és centralitzar la innovació i descentralitzar el desenvolupament", ha comentat Enric Vilamajó, director general de tecnologia de Ficosa. Segons dades del mateix grup, Ficosa destina un 8% de les seves vendes anuals a R+D. El nou centre, a més, "és el primer projecte on es veurà l'aliança entre Panasonic i Ficosa", ha assegurat Xavier Pujol, director general de la companyia. El març de l'any passat, la multinacional japonesa va elevar la seva participació dins la catalana al 69%, de manera que reforça la seva posició com a soci majoritari.

Transició cap a nous models de negoci

Tot i l'aposta per les noves tecnologies, el grup català segueix depenent de la fabricació de retrovisors per a automòbils, el seu negoci tradicional. Pujol ha explicat que aquesta línia "encara alimenta entre el 85% i el 90% de les vendes", un percentatge que anirà disminuint de cara al futur. Per al 2024, està previst que la facturació dels productes tecnològics amb valor afegit representi "el 40% del total" de l'empresa, ha apuntat Pujol.

Malgrat tot, la venda de retrovisors tradicionals segueix creixent a un ritme que se situa entre el 2% i el 3% interanual. Segons Ficosa, l'empresa produeix 25,6 milions de retrovisors cada any.