La plataforma Glovo compra la italiana Foodinho

La 'start-up' catalana de repartiment instatani comença a operar a Milà i posa el focus a França i Alemanya

La plataforma barcelolina de repartiment a domicili Glovo fa el primer pas cap a l'exterior amb la compra de la 'start-up' italiana Foodinho. Com ja va avançar l'ARA, l'objectiu d'aquesta companyia tecnològica nascuda ara fa un any per al 2016 era començar la internacionalització a Itàlia i França i, tal com explica un dels seus fundadors, Oscar Pierre, el primer aterratge fora de l'Espanya ha estat  a través d'una adquisició, i no de l'obertura de mercat a partir d'un creixement orgànic, com era la seva intenció inicial. 

Foodinho és una 'start-up' italiana amb vuit mesos de vida dedicada únicament al repartiment de menjar a domicili a la ciutat de Milà i a través de recaders en bicicleta. Els fundadors no volen revelar el preu de la compra, que s'ha formalitzat aquest dijous i que ha estat totalment en efectiu. Amb aquesta operació,  Foodinho passa a dir-se Glovo i a repartir tot tipus de productes i també amb motocicleta. Fins ara, Foodinho tenia uns 60 repartidors en actiu a Milà i un equip de dues persones. A partir d'ara, Matteo Pichi, el fundador, passa a ser el màxim representant de Glovo a Itàlia i tindrà l'obectiu d'expandir el negoci a altres ciutats del país. "No trigarem gaire a arribar a Roma", explica Pierre, que compara el mercat italià amb Madrid, on la plataforma creix a un ritme més accelerat del que ho fa Barcelona. 

Glovo va tancar el 2015 amb una facturació de 260.000 euros i de cara a aquest 2016 preveu continuar creixent a un ritme del 30% mensual. El seu fundador explica que a partir d'ara continuen els seus objectius d'expansió a l'exterior, primer a França, com ja estava previst i després a Alemanya. 

Una plataforma de vendes i no de repartiment

Després que aquest any han comptat amb l’ entrada dels fundadors de Wallapop com a accionistes de la companyia en la seva segona ronda de finançament de dos milions d’euros, Glovo es marca la fita de demostrar als seus inversors que pot operar amb èxit en grans capitals europees per acabar el 2016 amb una tercera ronda que haurà de ser de dos dígits. Per això, Glovo ha redirigit el seu negoci i s'ha centrat més a ser vista com una plataforma de vendes i no només de repartiment. Per això, d'aquí tres setmanes llançaran una pàgina web, i no només aplicació de mòbil, que operarà amb sis categories, l'última de regals amb acords amb floristeries, pastisseries o botigues de joguines. De moment, però, la restauració suposa el 50% de les seves comandes.

Més continguts de