Glovo marxa del Brasil però inverteix 15 M€ en les filials llatinoamericanes

La companyia signa una ampliació de capital per impulsar el negoci a l'altra banda de l'Atlàntic

Mentre la Inspecció de Treball estreny el cercle sobre la relació laboral de Glovo amb els repartidors, l'empresa posa més benzina en el seu negoci a l'Amèrica del Sud. Segons ha pogut saber l'ARA, l'aplicació d'enviaments a domicili ha aprovat una ampliació de capital per a la filial espanyola amb què controla totes les societats llatinoamericanes que té. Concretament, la companyia catalana hi ha destinat 14,8 milions d'euros, que serviran per impulsar els mercats on opera al continent.

"Les ampliacions de capital de la filial Glovo App Latam es deuen a la inversió que Glovo App 23 Holding fa al continent llatinoamericà amb aportacions de capital que s'acaben anotant com a patrimoni net de la filial", confirmen des de l'empresa. A l'Amèrica del Sud, Glovo ja reparteix encàrrecs de tot tipus a ciutats a l'Argentina, el Perú, l'Equador, Xile i l'Uruguai. A més, també opera en països de Centreamèrica com Guatemala, Panamà, la República Dominicana, Puerto Rico i Costa Rica.

Tot i així, a principis de març la companyia va abandonar un dels mercats més grans i sucosos de l'Amèrica del Sud. Un any després d'aterrar-hi –a través d'una 'joint venture' amb Cabify– Glovo ha decidit marxar del Brasil, segons publiquen diversos mitjans llatinoamericans. El motiu de la retirada és que el sector dels repartiments a domicili al país és "extremadament competitiu" i l'empresa ha optat per concentrar-se en altres països del continent.

En total, Glovo ja està present en 100 ciutats arreu del món repartides en una vintena de països, i els últims mesos també ha trepitjat nous mercats a l'Europa de l'Est, Àfrica i l'Orient Mitjà. Malgrat que en els últims comptes presentats al Registre Mercantil encara generava pèrdues, l'empresa compta amb prou inversió per finançar aquesta ràpida expansió internacional. L'estiu passat Glovo va tancar una ronda de 115 milions d'euros, en la qual va entrar al seu capital el competidor alemany Delivery Hero.