Publicitat
Publicitat

Google canvia de nom: es dirà Alphabet

La companyia canvia la seva estructura corporativa. La companyia mare canvia de nom, però el cercador mantindrà el mateix

Google, l'omnipresent companyia que mou els fils d'internet, serà a partir d'ara Alphabet. La companyia ha decidit canviar la seva estructura corporativa, i ha canviat el nom en el marc d'una operació que busca ordenar i reorganitzar els seus serveis. La nova societat, que substituirà Google a la borsa, serà dirigida per Larry Page i Sergey Brin. Segons la companyia, Google ha crescut tant i ofereix serveis tan diversos que calia posar ordre. Aquest ordre passa per crear una societat mare, Alphabet, de la qual penjaran totes les seccions, com YouTube o el cercador, Google, que continuarà tenint el mateix nom.

"L a nostra empresa està operant bé, però creiem que podem fer-la més neta i més assenyada. Per això crearem una nova companyia, anomenada Alphabet", ha explicat Larry Page, que serà ara conseller delegat d'Alphabet, mentre que Sergey Brin passarà a ser-ne el president.

Com a part de la reestructuració, Sundar Pichai, cap de producte de Google, passarà a ser conseller delegat de Google, empresa central del nou conglomerat a generar uns ingressos anuals de 60.000 milions de dòlars.

La intenció darrera de la fundació d'Alphabet és posar en una estructura més independent empreses de Google com la divisió d'inversions de capital Google Ventures o Google Capital, o subsidiàries de recerca i desenvolupament com Google X.

Amb aquests canvis, Page i Brin passen a adoptar formalment rols més estratègics dins de la companyia. El president de Google, Eric Schmidt, passarà a ser president executiu d'Alphabet.

La Comissió del Mercat de Valors dels Estats Units (SEC) ha estat informada d'aquesta reorganització. Alphabet cotitzarà amb el ja existent codi borsari GOOGL i GOOG, però els resultats de Google es reportaran com a part de la nova organització.

Després de l'anunci, fet després del tancament de Wall Street, les accions de l'empresa en el mercat continu pujaven un 5,41%, fins a 699 dòlars el títol.

2018 anàlisi

Més continguts de

2018 anàlisi
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT