Economia 21/02/2013

El Govern crea l'Observatori del Corredor del Mediterrani per fer seguiment de les inversions i les obres pendents

L'observatori serà una eina interna i sense cap cost addicional. Santi Vila assegura que totes les administracions implicades estan aliniades per aconseguir el corredor

Xavier Alegret
2 min
Obres del corredor mediterrani, una infraestructura a la qual es podria destinar part del dèficit inversor de l'Estat.

BarcelonaEl conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, ha anunciat aquest dijous la creació de l'Observatori del Corredor del Mediterrani, un òrgan intern que serà una eina de planificació i seguiment de les inversions, licitacions i obres dels diversos trams del corredor. També exercirà una vigilància de les actuacions de les diverses administracions implicades en aquesta infraestructura.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha explicat Vila, l'observatori és una evolució de les tasques de seguiment que ja feia el Departament, i no tindrà cap cost addicional perquè estarà format per tècnics del propi departament, així com d'institucions com l'Incasol. Territori i Sostenibilitat no ha decidit encara amb quina periodicitat es reunirà i presentarà les seves conclusions l'observatori.

"Estem determinats a continuar liderant l'agenda per fer possible el Corredor del Mediterrani", ha assegurat Santi Vila, que ha explicat que l'observatori farà tasques de "seguiment polític de les actuacions" al voltant del corredor, ja que "hi ha molts agents implicats", com l'Estat espanyol, la UE i també agents privats.

Santi Vila ha assegurat que per primer cop existeix una alineació de les diverses administracions implicades, tant del govern valencià com de l'espanyol, per dur a terme la infraestructura. "Tenim la mateixa agenda", ha assegurat Vila. En aquest sentit, ha avançat que divendres té una reunió amb la consellera valenciana d'Infraestructures, Isabel Bonig, per parlar del Corredor del Mediterrani. També ha posat l'accent en la col·laboració público-privada, i aquest mateix dijous s'ha reunit amb diverses empreses amb interessos en el corredor.

Els trams pendents

El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, ha detallat l'estat del corredor a Catalunya i ha posat accent en els trams pendents, com a grans prioritats del departament. Entre aquests es troba la nova terminal intermodal de l'Empordà, adjudicada i amb una inversió prevista de 4 milions d'euros, la nova estació d'Alta Velocitat de l'Aeroport de Girona, amb una inversió de 9 milions, i el tercer carril al tram entre Vila-seca i Castellbisbal.

Entre les principals prioritats també es troben les connexions amb altres infraestructures. En aquest sentit, es farà "un seguiment molt especial" a la construcció dels accessos en ample de via europeu al Port de Barcelona i a la connexió amb l'Aeroport de Barcelona, projecte adjudicat però no contractat i que preveu una inversió de 250 milions d'euros.

stats