El Govern es reunirà setmanalment amb Vueling per examinar-ne l'operativa

Les conselleries d'Empresa i Territori i Sostenibilitat creen una comissió per fer seguiment i reclamen xifres, compromís i més inversió a l'aerolínia

Després que els directius de Vueling s'hagin reunit aquest dilluns a la tarda amb els responsables de les conselleries d' Empresa i Territori i Sostenibilitat, aquests dos departaments del govern català han anunciat la creació d'una comissió específica que es reunirà setmanalment amb representants de Vueling a partir del proper dilluns per fer seguiment de l'operativa i garantir que es compleixen els compromisos als quals la companyia aèria ha arribat amb els seus usuaris. 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha estat contundent a l'hora de reclamar responsabilitats a l'aerolínia. " Estem preocupats pel que pugui passar del 15 de juliol al 15 d'agost, quan hi ha el màxim trànsit i volum d'operacions", ha afirmat Rull. A més, el conseller ha especificat que s'han reclamat dades concretes a l'aerolínia sobre l'afectació real després de les cancel·lacions i retards que s'han anat repetint i acumulant les últimes setmanes. Rull ha reconegut que el Govern esperava que l'aerolínia fos capaç de proveir aquestes dades a la reunió d'aquest mateix dilluns i que, havent vist que no ha estat així, esperen i exigeixen que les puguin posar sobre la taula el proper dilluns. 

Picabaralla amb el govern de Madrid

Els problemes de Vueling al Prat han tornat a obrir la porta als retrets i reclamacions entre el govern català i l'espanyol pel que fa a les competències de gestió aeroportuària de l'aeroport del Prat. "Estem parlant d'un model de gestió absolutament centralista que provoca que l'aeroport de Barcelona estigui dominat totalment pel baix cost", ha etzibat Rull, que al mateix temps ha afirmat que "no ens resignem al fet que l'aeroport de Barcelona sigui un alimentador de Madrid per als vols de llarg abast".

De fet Rull ha deixat la pilota directament al camp del govern central en afirmar que "cal que l'administració formalment competent estigui a l'altura, està molt bé que la ministra de Foment mostri fermesa i anunciï càstigs, però hi havia indicis que permetien l'anticipació i prevenció d'aquesta situació".

Escepticisme i més compromís

D'altra banda, el govern català s'ha mostrat incrèdul obertament amb les explicacions oficials donades per Vueling, que, malgrat reconèixer les deficiències i problemes en la seva operativa, continua atribuint els retards i cancel·lacions principalment a les vagues de controladors de França. "Tot això no fa la sensació que sigui un tema conjuntural ni provocat per una vaga concreta, al darrere hi ha més elements", ha dit Rull. 

Vueling no dóna garanties a qui hagi comprat un bitllet per a aquest estiu Amb la mateixa contundència, el conseller de Territori i Sostenibilitat ha reclamat més compromís per part d'IAG, el hòlding que agrupa Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus, a l'hora de donar suport a l'aerolínia catalana i proveir-la dels reforços necessaris per solucionar l'operativa. A més, també ha reclamat obertament a l'aerolínia que es comprometi a invertir més si vol continuar amb el ritme actual de creixement al Prat: "Vueling va guanyar 90 milions d'euros l'any passat i això s'ha de traduir en inversions com les que acaben d'anunciar, amb l'adquisició de sis nous avions i la contractació de 130 tripulants".