COMERÇ

IPhones un 15% més cars per sobreviure als aranzels de Trump

Apple ha de decidir si apuja preus o sacrifica beneficis

Si l’escalada continua en la guerra comercial entre els Estats Units i la Xina, és possible que el pròxim efecte es noti en el preu dels iPhones d’Apple. El president nord-americà, Donald Trump, vol tirar endavant un increment del 10% al 25% dels aranzels a productes importats de la Xina que s’ha valorat en 200.000 milions de dòlars. Però amb aquesta mesura el republicà podria ferir l’empresa més valuosa del món (i del seu país). Segons analistes de Wall Street consultats per diversos mitjans dels Estats Units, Apple hauria d’incrementar el preu dels seus productes al voltant d’un 14% per absorbir aquesta pujada de taxes i seguir mantenint el marge de rendibilitat de les vendes.

La majoria de peces dels telèfons mòbils i altres dispositius d’Apple es fabriquen a la Xina. Per tant, perquè l’empresa els faci arribar a sòl nord-americà haurà de pagar més que l’import actual. En un informe enviat als seus inversors, el banc JP Morgan assegurava dimarts que el cost de fabricar i vendre un iPhone XS se situa ara al voltant de 1.000 dòlars, però, segons calcula la firma, un impost del 25% a les peces xineses suposaria incrementar la xifra fins a 1.142 euros. El Bank of America estima que l’opció de produir els telèfons als Estats Units tampoc quadraria amb els números del grup, que hauria d’apujar preus un 20%.

No obstant això, els analistes preveuen que Apple optarà per assumir els aranzels per no espantar els consumidors, que ja han acceptat increments de preu considerables en els terminals. El model més assequible de la companyia de Cupertino costa un mínim de 859 euros, mentre que el més car pot arribar als 1.659 euros. La decisió d’assumir els aranzels podria comportar un descens d’un 4% en el marge net de la companyia.

Els Estats Units són el principal mercat per a Apple, mentre que les vendes a la Xina s’han alentit a favor del fabricant interior Huawei. En els últims resultats publicats per l’empresa californiana, els ingressos provinents dels iPhones queien un 17% respecte a l’any anterior.

Més continguts de